המורה שנדקר בצרפת הגן על עצמו עם “וזאת הברכה”

קרוביו של המורה שנדקר במרסיי - בנימין אמסלם מספרים כי הוא נאבק עם המחבל וניסה להגן על עצמו בעזרת ספר ההלכות המפורסם 'וזאת הברכה' • על מצבו: "נמצא בחרדה גדולה, בשוק מאוד גדול. מרגיש מאוד חלש ומבוהל"
קובי פינדרוס
א' שבט התשע"ו / 11.01.2016 20:24

בזכות ספר הלימוד: קרוביו של המורה היהודי שנדקר היום [רביעי] במרסיי – בנימין אמסלם מספרים על הרגעים הקשים שעברו עליו כשהתמודד מול הנער הערבי שהחזיק סכין בידו.

“בנימין יצא מבית הספר והרגיש מכות בגב, הוא הסתובב וראה את הערבי שהתנפל עליו וניסה לדקור אותו עם הסכין. לבנימין היה ספר לימוד – וזאת הברכה – בידו, והוא הגן על עצמו עם הספר”.

עוד מספרים הקרובים לאתר ‘מעריב’ כי בעת האירוע עבר אדם שרכב על אופנוע, ראה את המתרחש וצעק לעזרה, מה שככל הנראה הבריח את התוקף. עוד הם הוסיפו כי מיד רדף רוכב האופנוע אחרי התוקף והשיג אותו בכניסה למטרו.

“הוא נמצא בחרדה גדולה, בשוק מאוד גדול. הוא מרגיש מאוד חלש ומבוהל. לאחר ששהו בשטח, החליטו לפנות אותו לבית החולים, כדי לוודא שהכל בסדר. יש לו כמה פציעות בגב, זכר לתקיפה. כעת הם רוצים לבדוק אם חס ושלום לא מדובר משהו פנימי. אנחנו מאמינים שמדובר בהתקף חרדה, אבל לוקחים אותו לבדיקות מקיפות. באופן מוזר, השוטרים לא נתנו לפנות אותו עד שסיימו את החקירה”.

לא פשוט להיות יהודי באירופה

התקיפה אירעה בשעות הבוקר המאוחרות, כאשר הנער הסתער לעבר מתפללים יהודים שעמדו מחוץ לבית כנסת כשהוא חמוש בסכין באורך של כ-50 ס”מ. ביניהם היה בנימין אמסלם מורה יהודי בבית הספר  ‘מעין’, שניסה להימלט, אך החמוש התנפל עליו ודקר אותו בידו ובגבו. אמסלם נאבק עם התוקף והצליח להפיל אותו. התוקף נמלט, בעוד הסכין הגדולה נותרה על המדרכה.

לאחר מרדף שנמשך כ-10 דקות נתפס הדוקר ונמסר לידי המשטרה המקומית.

אמסלם טופל בידי כוחות הצלה מקומיים.

“החשוד נראה מעורער בנפשו”, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית גורם משטרתי המעורה בפרטי החקירה, שהבהיר: “החוקרים בוחנים את המקרה ברצינות מלאה”.

ראש המחלקה למאבק באנטישמיות וסגן יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הגיב לאירוע הדקירה: “אין ספק שלהיות יהודי היום בגולה בכלל ובאירופה בפרט זה לא פשוט, אנחנו למרות האירועים האלה חייבים להמשיך להרים את הראש בגאווה יהודית. אני קורא לממשלת צרפת למצות את הדין בצורה המהירה ביותר כפי שהיא יודעת לעשות עם אותו מפגע”.

הרב מנחם-מענדל אסולין, שליח חב”ד ברובע ה-9, סיפר לאתר חב”ד-col כי הפיגוע התרחש במרחק קצר מבית-חב”ד. “שמעתי עד ראיה שמספר שהיהודי ניסה להתגונן בתושייה רבה. בנס הוא נפצע קלות רק בידו. צרפתי מקומי בא לעזרת היהודי והמחבל נמלט כשהוא זורק את הסכין”, סיפר הרב אסולין. לדבריו, מתגוררים באיזור זה כאלפיים יהודים. “יחסית מדובר במקום שקט ללא אירועים אנטישמיים. הפיגוע הזה הפך לשיחת היום בקהילה שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות