נקבע: יהודים וספק יהודים יקברו באותה חלקה צבאית

שר הביטחון קבע כי חיילים יהודים ואלו שיהדותם מוטלת בספק יקברו באותה חלקה צבאית, אך במרחק ארבע אמות זה מזה • ח"כ מיכאלי: "צה"ל מתקן חלקית אפליה נוראה כלפי חיילים וחיילות שנפלו במילוי תפקידם"
חיים טוויל
כ"ו טבת התשע"ו / 07.01.2016 13:40

כולם בחלקה אחת: שר הביטחון משה יעלון חתם על תקנה חדשה, לפיה ייקברו חיילים יהודים ואלו שיהדותם מוטלת בספק ייקברו באותה חלקה צבאית – אך במרחק של ‘ארבע אמות’ (-כשני מטרים) זה מזה. כך מדווח העיתון ‘ידיעות אחרונות’.

חבר הכנסת אלעזר שטרן מ’יש עתיד’ בירך אמש על ההחלטה: “במערכת הביטחון גובשה עבודה מטה בנושא שהביאה בסופו של דבר לשינוי המיוחל.

“לשמחתי הרבה, נחתמה התקנה הקובעת שחייל שאינו יהודי הנקבר בבית־עלמין צבאי ייקבר באותה שורה לפי הסדר הנהוג לגבי כלל החיילים, ובהתאם למועד נפילתו”.

לדבריו, “שינוי זה מביא לידי ביטוי ראוי את מורכבותה של החברה הישראלית, מבלי לפגוע באף אוכלוסייה, ויש לכך מסר לחברה הישראלית וליהדות התפוצות כולה. בהימצאותם בחלקה נפרדת, יש משום אמירה שלפיה הם ‘אחרים’, ‘שונים מאיתנו’, ‘לא אנחנו’, וחשוב דווקא לשדר מסר של לכידות ואחוות אחים”.

לפני כחצי שנה, הגישה ח”כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני הצעת חוק בנושא, לפיה יש לקבור את החיילים באותה חלקה ובאותה שורה ללא מרחק של ארבע אמות – אך הצעה זו הופלה על ידי הקואליציה. “אחרי שנים של מאבק, צה”ל מתקן חלקית אפליה נוראה כלפי חיילים וחיילות שנפלו במילוי תפקידם”, אמרה אמש.

“החיילים האלה, ששירתו ונפלו עם חבריהם במסירות נפש, לא זוכים להיקבר איתם. התיקון הזה מצמצם את חוסר השוויון, אבל לא מבטל אותו לחלוטין כפי שראוי היה לעשות. חייל שמת למען המדינה כיהודי חייב לקבל ממנה את הזכות להיקבר עם חבריו כיהודי. למשפחה של חייל שאיבדה בן או בת לצבא לא מגיע להרגיש סוג ב’. זה צעד בכיוון הנכון, אבל ארבע אמות הוא מרחק גדול מאוד ממה שראוי שיהיה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות