אריאל על קמפיין השתולים: “מה השיגעון הזה? חסרים כדורי ריטלין?”

שר החקלאות אורי אריאל מגיב הבוקר למתקפה על הנשיא ועל קמפיין השתולים של ארגון 'אם תרצו' • אוריאל: "אני שמח שריבלין נבחר לנשיא" • על הקמפיין: "האם אנחנו רוצים להיות כמו בסוריה ודעא"ש שיחליטו פה בלי בג"ץ ובלי בצלם ובלי אף אחד?"
נחמן גור
ה' טבת התשע"ו / 17.12.2015 14:31

 

שר החקלאות אורי אריאל העניק הבוקר (חמישי) ראיון לתכנית ‘עצם העניין’ עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל ונשאל האם הוא שותף לביקורת שנשמעה באחרונה כלפי נשיא המדינה.

השר התבטא באופן חד משמעי בנושא ואמר: “אני לא מקבל את הביקורת ואני חושב שצריך להרגיע. בימים האחרונים נוצר שיח בגדלים שאנחנו לא רגילים אליו. ריבלין הוא הנשיא של כולנו והוא נבחר על ידי כנסת ישראל. הוא מאחד יותר מכל אחד אחר את השבטים בישראל”.

אוריאל המשיך ואמר: “הנשיא הוא לא יחצ”ן של מדינת ישראל, אלא הנשיא שלה. כמובן שחל על כולנו הכלל שמחוץ לגבולות המדינה נותנים גיבוי מלא למדינה ועל הביקורת להישמע רק בבית. אבל כשמבקרים את הנשיא או כל אחד אחר, חשוב לשאול גם איך מבקרים?”

על השאלה האם יתכן שהנשיא הפך את עורו ודעותיו השתנו – ענה: “אני מכיר את הנשיא 30 שנה. לא השתנה האיש. בכל תפקידיו הוא היה עקבי ותמיד תמך במדינה יהודית דמוקרטית ובארץ ישראל. אני שמח שריבלין נבחר להיות נשיא. בעיני המתמודדים האחרים היו פחות טובים. נהדרים, אך פחות טובים ממנו”.

על קמפיין השתולים של ‘אם תרצו’ אמר השר: “ראיתי ולא אהבתי את זה. יש רושם בעת האחרונה שחסרים כדורי ריטלין בשוק. מה ההשתגעות הזאת? יש דרך להגיד דברים ולהשמיע ביקורת”.

השר המשיך בביקורתו על הקמפיין: “יהודים שמשרתים בצה”ל, גם אם דעותיהם הפוכות לגמרי משלי, אי אפשר להפוך אותם למחבלים או דברים דומים. יש לי ביקורת קשה על שוברים שתיקה אבל אני הייתי עושה את הסרט (-של ‘אם תרצו’) אחרת.

“האמירה ששוברים שתיקה מגינים על מחבלים היא לא נכונה ובוטה מידיי. הם לא חושבים שצריכים שיהיו מחבלים והם לא מגינים על המחבלים. בדיוק זוהי הסחיפה המסוכנת והלא בריאה”.

כאשר נשאל השר מה דעתו על הטענה שבפניותיו של ארגון שוברים שתיקה לבג”ץ בכדי שלא להתיר הריסתם של בתי מחבלים הם למעשה תומכים במחבלים, ענה: “אפשר להגיד את זה כך, אבל אפשר גם להגיד את זה אחרת, שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית ומי שחושב שהוא נפגע בידי השלטון פונה לבג”ץ, ובג”ץ הוא זה שמחליט ואנחנו מכבדים את פסיקותיו.

“למה זה לא בסדר? מה אנחנו רוצים להיות כמו בסוריה שיחליטו בלי בג”ץ ובלי בצלם ובלי אף אחד?”

בסוף דבריו השר הבהיר כי לדעתו פעילותם של ארגונים דוגמת שוברים שתיקה ובצלם היא “לא צודקת ולא ראויה” והוא היה מעדיף שהם לא היו באים לעולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות