הממשלה תאשר: צוות מנכ”לים יכריע אם ייפתחו חנויות בשבת

בישיבת הממשלה הבאה יצביעו השרים על הקמת צוות צוות מנכ"לים, בראשו יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר - שיביא בתוך חצי שנה מתווה מוסכם על כל סיעות הקואליציה על אופיה של השבת בכל רחבי הארץ
נחמן גור
ד' טבת התשע"ו / 16.12.2015 21:41

במסגרת עתירה שהוגשה לבג”ץ על פתיחת חנויות בשבת בעיר תל אביב  אמורה המדינה להשיב תשובה בנושא בימים הקרובים, אבל בינתיים גם מחפשת פתרונות שיעקפו את הצורך בהנחיה מטעם בית המשפט.

ערוץ 7 מדווח הערב, כי הממשלה תקיים ביום ראשון דיון המשך בנושא, בו אמורים השרים להחליט על הקמת צוות מנכ”לים בראשו יעמוד אלי גרונר, מנכ”ל משרד ראש הממשלה, כשאליו יצורפו מנהלי משרדים מטעם הסיעות השונות.

לפי הדיווח, לצוות יוקצב פרק זמן של חצי שנה, במהלכו יהיה עליו לנסח מתווה שיהיה מוסכם על כל סיעות הקואליציה, בנוגע לשמירה על אופיה של השבת – לא רק בת”א אלא בכל רחבי הארץ.

מי שהיה אמור לטפל בנושא הוא שר הפנים סילבן שלום, שבעקבות חוות דעת משפטית שקיבל החזיר את הטיפול למליאת הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו ביקש להעביר את הנושא לפתחה של השרה גילה גמליאל, אך גם היא נמנעה מלעסוק בסוגיה.

בשל כך חזר הנושא לממשלה, והיא קיימה דיון ביום ראשון האחרון – בו העלו השרים פתרונות שונים, והוסכם כי בישיבה הבאה תתקבל החלטה סופית.

בליכוד מתחו ביקורת על כך ששניים משרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, לא השתתפו בדיון בנושא בממשלה, למרות שמדובר בעניין שאמור להיות במקום מרכזי בסדר העדיפויות שלהם.

ביום שני השבוע קיימה סיעת יהדות התורה ישיבה מיוחדת עם עורכי הדין יצחק מירון ודוד שוב, שהוזמנו על ידי הסיעה, כדי להציג  בפני הח”כים הצעות משפטיות, כיצד להתמודד עם חילולי השבת המתרחבים בתל-אביב וכיצד לפעול מול העתירה בבג”צ נגד השבת.

ביהדות התורה זעמו על כך ששרי הממשלה מתחמקים מתשובה חד-משמעית לבג”צ על איסור פתיחת חנויות בשבת, וטענו כי השרים חוששים להתייצב נגד מחללי השבת.

נזכיר, הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בראשה עומד ח”כ ישראל אייכלר, קיימה דיון עם בעלי עסקים שטענו כי מחללי השבת הורסים את פרנסת החנויות הסגורות בשבת.

עו”ד יצחק מירון ניתח בדיון את המצב המשפטי של המעסיקים, המביאים גוי כעובד החנות, ובחסותו הם מצליחים להיפטר מחוק שעות עבודה ומנוחה.

ח”כ אייכלר דרש למנוע את תופעת ה’שבת גוי’, באמצעותו מעסיקים עובדים יהודים בשבת.

ח”כ ישראל אייכלר אמר עוד, כי צריך לדרוש מראש הממשלה להתייצב מול הבג”צ ולהציג את חוק שעות המנוחה באופן ברור. “כל התחמקות תתן לבג”צ פתח להרוס כל זכר לשבת, כאשר יהיה מסחר  בתל אביב ובכל הארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות