80 יולדות נחשפו ל’חיידק הטורף’ של תל השומר: שלוש עברו כריתה

שתי נשים עברו כריתה בימים האחרונים, לאחר ש-80 נשים שילדו בבית החולים על שם 'שיבא' בתל השומר נחשפו ל'חיידק טורף' שהתגלה אצל אחד מהרופאים • היום עברה אשה שלישית כריתה
דוד ליבוביץ
ד' טבת התשע"ו / 15.12.2015 22:36

מה קורה בבית החולים על שם שיבא בתל השומר? לפי דיווח של חדשות 2, 80 יולדות נחשפו לחיידק טורף בבית החולים, לאחר שטופלו על ידי איש צוות שנשא את החיידק. בית החולים פנה אל הנשים – וחמש מהן דיווחו על תסמינים מחשידים.

כבר אתמול דווח כי שתי יולדות מבית החולים עברו כריתה, לאחר שהתגלה אצלן חיידק טורף מסוג סטרפטוקוקוס A שסיכן את חייהן.

מוקדם יותר היום הודיע המרכז הרפואי: “בתום חקירה אפידמיולוגית ובדיקת הזן המדויק של החיידק על ידי משרד הבריאות, נמצאה התאמה בין החיידק שנמצא באחת היולדות לבין איש הצוות החשוד כנשא”.

החיידק שזוהה במקרה הראשון הוא סטרפטוקוק מקבוצה A והוא תואם חיידק זהה שהתגלה אצל אחד מהרופאים שטיפלו ביולדת הראשונה. הרופא הנשא קיבל טיפול אנטיביוטי ונשלח לביתו.

במקרה השני, היולדת שילדה בשיבא – הגיעה מביתה עם תלונות על כאבים לבית חולים בילינסון, ומצבה התדרדר במהירות. רק לאחר מאמצים של צוות טיפול נמרץ יוצב מצבה וחייה ניצלו.

בבית החולים זיהו בוודאות ואישרו שמדובר היה אצל אותה יולדת בחיידק טורף. לגבי אישה זו, טוענים בשיבא – שאין זה החיידק שנשא הרופא וההדבקה איננה ממנו.

היום נאלצה לעבור אשה שלישית כריתה, לאחר שהתגלה אצלה זיהום חיידקי. בית החולים מכחיש שאישה זו נדבקה מהרופא שאותר כנשא של החיידק. לדברי בית החולים היולדת הגיעה עקב מאמצי בית החולים לבדוק את מצבן של כל הנשים שילדו בבית החולים לאחרונה.

במשרד הבריאות אישרו שדווח מבית חולים שיבא על יולדת שלישית עם זיהום. האישה ילדה בבית החולים, שוחררה לביתה ולאחר מכן חזרה לשם עם זיהום ועברה כריתה. נסיבות המקרה נבדקות על ידי משרד הבריאות ודגימות מעבדה ייבחנו על ידו.

מבית החולים נמסר, כי אגף נשים והמחלקה למחלות זיהומיות חזרו לעבודות שגרה וכי אין הם צופים מקרים נוספים בין היולדות שילדו בשיבא. “זיהומים לאחר לידה מתרחשים באופן ספורדי בכלל בתי החולים בארץ ובעולם, לכן מצוות הערנות מחייבת את כולנו לעמוד על המשמר ולמנוע התפרצויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות