תוצאות הבחירות בסיבוב השני בצרפת: תבוסה ללה-פן

מרי לה-פן, שזכתה ב-30 אחוזים מהקולות בסיבוב הראשון, הובסה הערב עם מפלגתה 'החזית הלאומית' בסיבוב השני של הבחירות המחוזיות שנערכו בצרפת ולא זכתה באף מחוז • לה פן: "שום דבר לא יעצור אותנו"
נתן פרל
ב' טבת התשע"ו / 13.12.2015 22:20

מפלה בסיבוב השני: מתוצאות המדגמים שפורסמו הערב (ראשון) ברפובליקה הצרפתית עולה כי מרי לה-פן ומפלגתה ‘החזית הלאומית’ נחלו תבוסה בכל המחוזות במדינה, בסיבוב השני בבחירות האזוריות בצרפת.

המדגמים מתפרסמים שבוע לאחר הניצחון הגדול של המפלגה, בסיבוב הראשון, אז קיבלה לה-פן יותר מ-30 אחוזים מכלל הקולות.

לקראת הסיבוב השני פרשה מפלגתו של הנשיא פרנסואה הולנד בשני מחוזות, וקראה לתומכים לבחור באופן טקטי כדי להותיר את החזית הלאומית מחוץ לשלטון.

לפי מדגמים שונים, הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי ומפלגתו ‘הרפובליקנים’ זכו ב-57.5% מהקולות במחוז הצפוני, שם נותרה לה פן עם 42.5% מהקולות.

בדרום-מזרח המדינה, שם אחייניתה מריון לה פן הייתה מועמדת, השמרנים של סרקוזי זכו ב-54.5% והחזית הלאומית ב-45.5%. שיעור ההצבעה בשני אזורים אלה עמד על 61% – עלייה משמעותית מהסיבוב הראשון.

עם פרסום התוצאות אמרה לה פן “שום דבר לא יעצור אותנו עכשיו”. לה פן הוסיפה כי התוצאה לא תרתיע את “העלייה ההחלטית, בחירות אחר בחירות, של התנועה הלאומית” מאחורי מפלגתה. במהלך נאומה התייחסה לה פן להיעלמותה של המפלגה הסוציאליסטית אותה כינתה “ההכחדה המלאה”, במחוזות הדרום-מזרחיים והצפוניים שההצבעה הטקטית ייצרה.

ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס אמר לאור התוצאות: “הערב, אין מקום לתחושת ניצחון או להקלה, הסכנה שהציב הימין היקצוני לא נעלמה כליל, אלא רחוק מאוד מכך”.

הבחירות המקומיות הינן אות הפתיחה לבחירות לנשיאות צרפת, שיתקיימו ב-2017, בהם יתחרו הנשיא הנוכחי פרנסואה הולנד, הנשיא הקודם סרקוזי ונציגת הימין הקיצוני לה פן.

מפלגתה של לה פן מעולם לא הצליחה לגרוף ציבור בוחרים גדול, כפי שארע בסיבוב הראשון, מעבר לניצחון מקומי בערים בינוניות וקטנות. זכיה באזורים נרחבים הייתה יכולה לאפשר ללה פן לשכנע את בוחרי המדינה כי אפשר לסמוך עליה לשלוט במדינה כולה.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות