ועדת האתיקה החליטה: ח”כ אורן חזן יושעה לחודש מהכנסת בגלל תלונות נגדו

הלעג לחברת הכנסת אלהרר, העימות עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וקריאות הגנאי לח"כים הובילו את ועדת האתיקה להשעות את ח"כ אורן חזן לחודש מהכנסת • לפני כשבוע נזף ראש הממשלה בחבר הכנסת: "הדברים האלה אסור שישמעו" • ח"כ חזן: "מכפישים אותי בכל מקום ודמי מותר"
אליעזר היון
כ' כסלו התשע"ו / 02.12.2015 15:17

משלם את מחיר השערוריות: ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) להשעות את חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) מהכנסת לחודש בשל שורת תלונות שהוגשו נגדו.

בהודעה שנמסרה על ידי הועדה נאמר: “ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לפני זמן קצר כי חה”כ אורן חזן יושהה לחודש ימים מהשתתפות בישיבות מליאת הכנסת, ומהשתתפות בישיבות ועדות הכנסת. החלטת הוועדה באה בעקבות סדרת תלונות שהוגשו לוועדת האתיקה נגד חה”כ חזן”.

חזן היה מעורב, בין היתר, בעימות עם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין לפני כחצי שנה, ובשבוע האחרון ספג ביקורת ציבורית עזה לאחר שלפני שבוע, בשעה שהכנסת הצביעה על חוק הגיוס, נשמע חזן צועק לעבר אלהרר: “את צריכה שעיסאווי יעזור לך?”. חברי כנסת אחרים האשימו אותו בלעג לנכותה של אלהרר, בעוד חזן טען כי הדברים לא כוונו לאלהרר ונועדו רק להזהיר מפני הצבעות כפולות במשכן.

לאחר ההצבעה ניגש יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד ואמר ליו”ר הכנסת: “יושב חבר כנסת אחד, לועג באופן קונסיסטנטי לנכות של חבר כנסת אחר, אתה לא יכול לא לעשות משהו? הוא יושב שם וצוחק עליה”.

גם ראש הממשלה נזף בח”כ חזן ואמר: “אני לא יכול לסבול גזענות, אני לא יכול לסבול אפליה, אני לא יכול לסבול התעמרות, לא נגדכם ולא נגד אף אחד. היום בכנסת קרה משהו, משהו חמור. ביקשתי לבדוק את הפרטים והם אכן התבררו. חבר כנסת בסיעתי אמר דבר פסול לחברת הכנסת קארין אלהרר, דבר שאסור היה להיאמר ואני מגנה אותו בכל פה. אני התקשרתי לאותו חבר כנסת ונזפתי בו ואמרתי לו שהדברים הללו אסור שיישמעו”.

חזן, מצדו, טען בריאיון ל-וואלה כי לא לעג לאלהרר וכי “מכפישים” את שמו. “אני מעולם לא לועג על נכויות על אנשים”, טען ח”כ חזן. “אני רואה איך מכפישים אותי בכל מקום ודמי מותר. היא הולכת ומלכלכת עליי. מי שבא ומעליל עליי עלילות אז הוא שקרן. אם יש מישהו בציבור שנפגע מהסיפור הזה, על אף שהטעו אתכם, אני לוקח אחריות אישית ואני מתנצל. לא לשם כיוונתי, לא זו הייתה הכוונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות