בנצי סאו: אופטימי מאוד לגבי פענוח הרצח בכפר דומא

ממלא מקום המפכ"ל, שביום חמישי יפשוט את מדיו לאחר 36 שנים במשטרה, אומר כי השב"כ והמשטרה "מפעילים כלים רבים" בחקירת ההצתה שבה נספו בני משפחת דוואבשה • ההחלטה למנוע מחברי הכנסת לעלות להר הבית דרשה אומץ
חיים טוויל
כ' כסלו התשע"ו / 02.12.2015 09:39

ממלא מקום המפכ”ל, ניצב בנצי סאו, אומר בראיון שהעניק לעיתון ‘הארץ’, כי הוא אופטימי מאוד באשר לפענוח ההצתה בכפר דומא, בה נספו שלושה בני משפחת דוואבשה. לדבריו, החקירה נמצאת בסדר עדיפות גבוה מאוד של המשטרה.

“התיק הזה לא יורד משולחנם של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ש”י וחוקרי השב”כ”, אומר סאו. “אנחנו מפעילים בחקירה הזו הרבה מאוד כלים”.

לדבריו, “זה צריך להיות האינטרס הכי גדול, קודם כל של מדינת ישראל, להביא לפענוח התיק ולשים את היד על המבצעים. כמי שמכיר את הפרטים של התיק אני אופטימי מאוד לגבי פענוח הרצח הזה”.

סאו מתגאה בירידה באירועי ‘הטרור היהודי’, כפי שהוא מכנה זאת: “משטרת ישראל מתאמצת מאוד לחשוף ולמנוע אירועי טרור יהודי. באחרונה עברתי על דו”ח תקופת מסיק הזיתים במחוז ש”י, ובשלוש השנים האחרונות יש ירידה של 72% בהיקף הפגיעה ברכוש פלסטיני”.

בנוגע לגל טרור הערבי שפוקד את ישראל בחודשיים האחרונים אומר סאו: “הבנו שהר הבית היה מבחינתנו המקור להפרות הסדר. ולכן הוחלט לבודד את הר הבית מכל מי שעשוי לחולל סביבו אירועים עם פוטנציאל של אלימות או גרימת מתח”.

לדבריו, ההחלטה למנוע מחברי הכנסת לעלות להר הבית דרשה אומץ: ”ידענו שנשמע על כך הרבה ביקורת. אבל זה הוכיח את עצמו כצעד שהחזיר את השקט להר הבית.

“אנחנו כבר יותר מחודש וחצי ללא אירוע חריג של הפרות סדר כפי שהינו רגילים בחודשים האחרונים. הר הבית נמצא בתקופה הכי שקטה שלו בשנים האחרונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות