שלוש שנות מאסר על המצית של בית הספר הדו לשוני

בית המשפט המחוזי בבירה גזר את דינו של יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, שהיה בין שלושת הצעירים שהעלו באש את בית הספר הדו לשוני בשנה שעברה • מתח ביקורת על הפרקליטות שדרשה עונש נמוך יותר במקרה של הצתת בית כנסת
חיים טוויל
י"ט כסלו התשע"ו / 01.12.2015 10:37

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים צבי סגל גזר היום (שלישי) על יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, שהורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים לפני שנה, שלוש שנות מאסר בפועל וקנס בסך 10,000 שקלים.

גבאי, המיוצג על ידי עורך הדין איתמר בן גביר, הורשע בעבירות של הצתה, השחתת פני מקרקעין ועידוד למעשי אלימות והסתה.

השופט מתח ביקורת על התנהלותה של פרקליטות המדינה, כאשר התייחס למקרה של הצתת בית כנסת בגבעה הצרפתית, שבוצע אף הוא ממניעים גזעניים ואידיאולוגיים, בו דרשה התביעה עונש של עד 4 שנים. השופט  אמר כי למרות שיש הבדל בין המקרים, “אין בכך כדי להצדיק מתחם ענישה כמעט כפול במקרה של הצתת בית הספר הדו לשוני (- הפרקליטות דרשה עד 7 שנים). הדבר אומר דרשני ומעורר תמיהה”. 

עורך דינו של גבאי, איתמר בן גביר, הודיע לאחר הדיון כי יערער על ההחלטה. “לא מדובר בעונש קל. אנחנו נערער לבית המשפט העליון. יש גזענות בעמדת הפרקליטות שמפלה בין מקרה של בית כנסת לבית ספר כפי שקבע השופט סגל”.

בחודש יולי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים על שני שותפיו למעשה, האחים שלמה רחמים טויטו ונחמן טויטו, בני 20 ו-18 מביתר עילית, פעילי ארגון להב”ה, עונשי מאסר של שנתיים ושנתיים וחצי מאסר.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בן גביר לא מודע לחוק
    02/12/2015 10:47
    h
  1. החוק קובע כי עבריין משמאל הינו פעיל שלום ולכן עונשו מופחת.
    לעומתו עבריין מימין הינו אויב שלום ויש למצות איתו את הדין.