ביקור היסטורי: ה’חוזר’ הגאון רבי יואל כהן נפגש עם הרבי מבעלזא

שש שנים אחרי המפגש עם הגראי"ל שטיינמן, ה'חוזר' של האדמו"ר מליובאוויטש, הגאון החסיד רבי יואל כהן - השוהה בישראל לרגל אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה, נפגש עם האדמו"ר מבעלזא בביתו • בחב"ד עדיין זוכרים לבעלזא את התייצבותה לצד הליטאים בעת הקמת 'דגל התורה'
יוסף גרינבוים
י"ז כסלו התשע"ו / 28.11.2015 23:53

ה’חוזר’ של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל, הגאון החסיד רבי יואל כהן, השוהה בימים אלו בישראל לרגל ההתוועדות החסידית של י”ט כסלו בבנייני האומה בירושלים, נפגש הערב עם האדמו”ר מבעלזא בביתו שבקרית בעלזא בירושלים, והתקבל בידידות רבה.

הפגישה נמשכה כשעה והיא אורגנה על ידי עורך המבשר, בנימין ליפקין.

בחסידות חב”ד עדיין זוכרים לחסידות בעלזא את התייצבותה לצד הליטאים בעת הקמת תנועת ‘דגל התורה’ בשנת תשמ”ט ורבים מתקשים לסלוח על הצעד.

לפני שש שנים, בביקורו של ה’חוזר’ בארץ, הוא נפגש עם מנהיג הציבור הליטאי הגראי”ל שטיינמן, עם הגרי”ג אדלשטיין והגד”ב פוברסקי, עמו למד בישיבת חב”ד בתל אביב.

יואל קאהן

אתר חביואל קאהןיואל קאהןיואל קאהן

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה בה רבנים חב”דיים נפגשים עם האדמו”ר. לפני שש שנים היו אלה הגאון רבי שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית, והרב נפתלי רוט מצעירי חב”ד בירושלים שנפגשו עם האדמו”ר והעניקו לו את החלק הראשון של ‘חסידות מבוארת’.

האדמו”ר מבעלזא עצמו נפגש עם האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל בד’ אדר ב’ תשמ”א.

במהלך הפגישה אמר אז האדמו”ר מליובאוויטש: “על בחורי הישיבות לדעת שלחסידות יש ערך חשיבות כמו לתורת הנגלה, ועל־כן אסור לגרום להם לחשוב שלימוד חסידות זה דבר משני – על־ידי־כך שמורים להם ללמוד חסידות רק בזמנים שונים ולא נותנים להם זמן קבוע ללימוד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבינו יואל
    29/11/2015 06:55
    אחד שיודע
  1. גדול מרבן שמו בלי גוזמא