מעצר 4 החשודים בהונאת משרד החינוך הוארך; החמישית שוחררה

בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים בהונאת משרד החינוך: מעצרם של שניים הוארך בשבוע, ומעצר שניים נוספים הוארך בחמישה ימים • חשודה חמישית שהייתה במעצר בית שוחררה
חיים טוויל
י"ד כסלו התשע"ו / 26.11.2015 14:38

שופט בית המשפט השלום בירושלים האריך בצהריים (חמישי) את מעצרם של ארבעה מהחשודים בפרשת ההונאה של משרד החינוך על ידי מנהלי מוסדות.

השופט קבע כי מעצרם של שניים מהחשודים יוארך בשבוע ימים ושניים אחרים יישארו במעצר עוד חמישה ימים.

השופט שחרר את העצורה בפרשה, שהייתה עד כה במעצר בית, לאחר ששוחררה מהמעצר ביום ראשון בלילה.

השופט אמר בדיון: “זו פרשה רחבת היקף של מרמה שיטתית שהופנתה כלפי משרד החינוך, במטרה לקבל כספים שלא כדין למימון מוסדות חינוך. מפעל הונאה, שפעילותו התפרסה על פני זמן רב ועירבה מספר רב של גורמים”.

הפרשה התפוצצה לאחר שבמפלג ההונאה של משטרת ירושלים התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי משרד החינוך, ממנה עלה חשד לעבירות מרמה והונאה בהיקף של מיליוני שקלים מצד עמותות ומוסדות חינוך פיקטיביים.

בתום חקירה מורכבת ואינטנסיבית ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים, בשיתוף אגף אכיפה במשרד החינוך, נעצרו ביום ראשון בבוקר ארבעה גברים ואישה, תושבי ירושלים, ביתר עלית, ות”א, החשודים כי במהלך השנים האחרונות פעלו תחת עמותה פיקטיבית בשם ‘תקוות הגאולה’ לקבלת כספים במרמה.

החשודים הציגו, כך על פי החשד, בפני משרד החינוך כי תחת חסות העמותה פועל בית ספר/כולל לאברכים וקיבלו תמיכה כספית לאורך שנים ממשרד החינוך. כל זאת על בסיס הצהרות כוזבות שהוצגו על ידם, הן של פרטי ורישום תלמידים – כולל כאלו שאינם אזרחי המדינה – והן עבור משרות הוראה.

עוד עלה מהחקירה, כי כספי משרד החינוך שהועברו לעמותה, הופקדו בחשבון בנק הרשום על שם העמותה. החשודים נהגו, כך על פי החשד, להוציא את הכספים מחשבון העמותה על ידי כך שרשמו צ’קים על סך סכומים שונים, ופדו אותם במזומן במספר צ’יינג’ים בירושלים.

סך היקף סכום המרמה, כפי שעולה מהחקירה עד כה, עומד על כ-3 מיליון שקלים.

עם המעבר לחקירה גלויה, ביצעו חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים, בשיתוף אגף האכיפה במשרד החינוך, פשיטה על דירותיהם של החשודים, במשרדים ובצ’יינגי’ם, בהם בוצעה הפעילות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות