בנות שרות ורוקדות ליד ישיבה באלעד. הרב שטיינמן הורה: “לא ללמוד שם בערב”

תלמידי ישיבת 'תורת חסד' באלעד אינם יודעים את נפשם: מידי ערב הם סובלים מצעקות ושירה של בנות אולפנה וחברי מועדון כדורגל שמוקמו על ידי העירייה ליד בניין הישיבה • ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה: לא לקיים לימודים בשעות הערב • התוצאה: הבחורים לומדים בבתי כנסת
יוסף גרינבוים
י"ג כסלו התשע"ו / 25.11.2015 21:45

בחורי ישיבת ‘תורת חסד’ בעיר אלעד, סניף של ישיבת ‘ארחות תורה’ בבני ברק, קיבלו הנחייה מראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן, שלא ללמוד במבנה הישיבה בשעות הערב.

הסיבה: מזה זמן-מה מוקמה על ידי עיריית אלעד אולפנה לבנות בסמוך לישיבה. בעקבות כך, הבחורים סובלים מידי ערב מצעקות ושירה של בנות, זאת מלבד מה שהם הגדירו “מראות של חוסר צניעות”, מאחר ש”במקום פועל מועדון כדורגל” של ארגון הנוער ‘עזרא’ שחבריו משחקים, לדבריהם,  “בערבוביה”.

ראשי הישיבה ניסו למצוא פתרון למצב החדש – אך ללא הועיל.

בעקבות כך, החל מהערב – בהוראת ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן, העומד בראשות הישיבה – מתפללים בחורי הישיבה תפילת ערבית בשעה מוקדמת, ואחר כך יוצאים ללמוד בבתי כנסת “עד להודעה חדשה”.

ההחלטה התקבלה על ידי הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש ישיבה ב’אורחות תורה’, לאחר שהגראי”ל הנחה:”בזמן שבו פועלת פריצות אין לבני הישיבה לשהות במקום”.

אחד העסקנים באלעד אומר לחרדים 10:  “כדורגל זה התירוץ העדין… ‘תקעו’ להם אולפנה וסניף של ‘עזרא’ בתוך שכונה של ליטאים, שזועמים על כך מאוד. הבנות לא צנועות, צועקות ושרות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשי המדון והמריבות
    26/11/2015 11:27
    נחמן
  1. בכל מקום שיגיעו יחפשו על מה לריב !!!!

  2. נא לדייק - האם ב
    26/11/2015 11:50
    ל
  3. קשה לי להאמין.
    ישיבת קרנות מעורבת – ייתכן, שירת בנות אולפנא – מצוי, משחק כדורגל מעורב בתנועת “עזרא” – לא נשמע לי אמין.

  4. בנות שרות ליד הישיבה.!!!
    17/02/2018 22:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הייתי שם.היה שם חילול השם נורא.פשוט אי אפשר ללמוד.כל השיעורים והסברים היו מלאים בקולות שירת נשים.!!!! והפילוסופיה שפורסמו מודעות להפגין .רק הלכנו ללמוד בסדר שלישי בבתי כנסיות.