ח”כ ינון מגל מסתבך: מואשם על ידי עיתונאיות במעשים חמורים

חבר הכנסת מהבית היהודי הואשם היום על ידי שתי עיתונאיות מאתר וואלה, כי ביצע מעשים בלתי נאותים וחמורים בעת שעבד כעורך האתר • זומן לשיחה ב'ארבע עיניים' הערב עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט • הערכות: היועץ המשפטי עו"ד יהודה וינשטיין יורה למשטרה להתחיל בבדיקת הטענות
חיים טוויל
י"ב כסלו התשע"ו / 24.11.2015 17:58

חבר הכנסת ינון מגל מהבית היהודי הולך ומסתבך: רחלי רוטנר עיתונאית דתיה העובדת באתר וואלה פרסמה היום (שלישי) פוסט ברשת החברתית פייסבוק בו היא מאשימה את יו”ר סיעת הבית היהודי ועורך אתר וואלה לשעבר באמירות בלתי ראויות בעת שעבדה תחתיו באתר.

הפוסט של רוטנר צבר תאוצה, ופורסם בכל אתרי החדשות. רוטנר גם ציינה כי החליטה להעלות את נושא עכשיו היות ש”לאחרונה גיליתי על עוד כמה מקרי ‘חוסר טקט’ שלו כלפי בנות אחרות”.

בתגובה כתב מגל כי הוא מתנצל על אמירות לא ראויות שהגיעו מצידו קודם היותו ח”כ, אך הוא מצפה כי “ידיד שנפגע ממני יגיד לי זאת, ולא יפנה למחוזות השיימינג ברשתות החברתיות”.

הדברים הללו הכעיסו את אור שוקרון, שעבדה גם היא באתר וואלה בעת כהונתו של מגל כעורך ראשי. שוקרון פרסמה פוסט בפייסבוק עם האשמות חמורות יותר כנגד חבר הכנסת.

גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 2, העריך כי עוד היום, או לכל המאוחר בימים הקרובים, יורה היועץ המשפטי לממשלה עו”ד יהודה וינשטיין למשטרה להתחיל בבדיקת הטענות שהעלו העיתונאיות כנגד חבר הכנסת.

לפי אתר ‘מעריב’, גורמים במשטרה אמרו היום כי הם ממתינים להחלטת היועץ המשפטי, בעניין הטענות על מעשים חמורים מצד ח”כ ינון מגל. הגורמים הוסיפו כי “לא מן הנמנע שאם יתקבלו תלונות תפתח חקירה”.

עם זאת מהמשטרה מסרו: “נבקש להבהיר כי לא הוקם כל צוות מיוחד לבדיקת הנושא”.

מלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה נמסר: “עד כה לא הגיעו כל פניות בבקשה לבדוק את הטענות נגד ח”כ ינון מגל. אם יגיעו פניות כאלה, או אם יגיעו חומרים מחשידים, סביר להניח שהיועץ המשפטי לממשלה יידרש לבדוק את הנושא”.

יו”ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט, זימן את מגל ל’שיחה בארבע עיניים’ שתתקיים היום בשעות הערב.

עוד קודם לכן קיבלו חברי הכנסת והשרים במפלגה הוראה מלשכתו של בנט שלא להתראיין בסוגיית ינון מגל, לפחות עד הפגישה שצפויה בין השניים.

בקבוצות הוואטס-אפ של המפלגה סערו היום הרוחות ונשמעו דרישות להדחתו של מגל מתפקידו כיו”ר הסיעה. באחת הקבוצות דרשה יהודית שילת, מפורום ‘תקנה’ ומי שהתמודדה על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת, להדיח את מגל מניהול הסיעה.

“נפתלי צריך להדיח את ינון מראשות הסיעה”, כתבה בקבוצה. “אחרי העדות השנייה, הוא צריך לקרוא לו לבירור ואחרי הודאתו להדיחו מראשות הסיעה. אני כותבת בכאב לב, בתחושת החמצה נוראית של מי שהיה בעיני דובר מעולה להרבה ממחשבותי”.

 גם חברות כנסת קוראות לחקור ואף להדיח את מגל.

יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת אמרה: “עצם העובדה שח”כ מגל לא מודה בחומרת העבירה, היא אפילו יותר מסוכנת, מאחר שהוא בתפקיד המחוקק”. לשיטתה, “חייבים להשמיע קול ברור ונחרץ ולפעול להדחתו של מגל מהמפלגה ומהכנסת”.

השרה לשוויון מגדרי, גילה גמליאל לא דרשה להדיח את מגל, אולם דרשה לפתוח בחקירה פלילית של התלונות נגדו.

גם ח”כ אורלי לוי-אבוקסיס מישראל ביתנו התייחסה לתלונות נגד חבר הכנסת מגל, ושיבחה את העיתונאית רחלי רוטנר. “חשוב שהיא עשתה זאת”.  בהמשך דבריה תקפה לוי-אבקסיס את מגל ומתחה ביקורת חריפה על התגובה שלו לתלונות שנחשפו.

“מה שתמוה היא תגובתו של ח”כ מגל לחשיפת המקרה”, אמרה. “ההפרדה המאוסה והמעושה שעושה ח”כ מגל בין התנהלותו בטרם הפך לחבר כנסת להתנהלותו כיום, מקוממת. וזה בלשון המעטה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות