הונאה במיליוני שקלים: השופט האריך מעצרם של חמישה חשודים

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של חמישה חרדים החשודים בעבירות מרמה והונאה בהיקף של מיליוני שקלים, לאחר שהפעילו עמותות ומוסדות חינוך פיקטיביים • המשטרה: החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים
חיים טוויל
י' כסלו התשע"ו / 22.11.2015 17:48

בלי תקווה, בלי גאולה: במפלג ההונאה של משטרת ירושלים התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי משרד החינוך, ממנה עלה חשד לעבירות מרמה והונאה בהיקף של מיליוני שקלים מצד עמותות ומוסדות חינוך פיקטיביים.

בתום חקירה מורכבת ואינטנסיבית ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים, בשיתוף אגף אכיפה במשרד החינוך, נעצרו הבוקר (ראשון) ארבעה גברים ואישה, בשנות ה-40, תושבי ירושלים, ביתר עלית, ות”א, החשודים כי במהלך השנים האחרונות פעלו תחת עמותה פיקטיבית בשם ‘תקוות הגאולה’ לקבלת כספים במרמה.

החשודים הציגו, כך על פי החשד, בפני משרד החינוך כי תחת חסות העמותה פועל בית ספר/כולל לאברכים וקיבלו תמיכה כספית לאורך שנים ממשרד החינוך. כל זאת על בסיס הצהרות כוזבות שהוצגו על ידם, הן של פרטי ורישום תלמידים – כולל כאלו שאינם אזרחי המדינה – והן עבור משרות הוראה.

חרדי, מעצר, אזיקים

עוד עולה מהחקירה, כי כספי משרד החינוך שהועברו לעמותה, הופקדו בחשבון בנק הרשום על שם העמותה.

החשודים נהגו, כך על פי החשד, להוציא את הכספים מחשבון העמותה על ידי כך שרשמו צ’קים על סך סכומים שונים, ופדו אותם במזומן במספר צ’יינג’ים בירושלים.

סך היקף סכום המרמה, כפי שעולה מהחקירה עד כה, עומד על כ-3 מיליון שקלים.

חרדי, מעצר, אזיקים

היום, כאמור, במסגרת מעבר לחקירה גלויה, ביצעו חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים, בשיתוף אגף האכיפה במשרד החינוך, מעצר של החשודים וחיפוש הן בדירותיהם והן במשרדים ובצ’יינגי’ם, בהם בוצעה הפעילות.

כל זאת בהתאם לצווים שהוצאו על ידי בית המשפט.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של ארבעה חשודים – עד ליום חמישי בשעה 09:00.

מעצרה של החשודה  – אחותם של מספר אדמו”רים – הוארך עד ליום רביעי בשעה 09:00.

מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

חרדי, מעצר, אזיקים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות