איש החינוך שנרצח בגוש עציון: יעקב דון הי”ד אב ל-4 ילדים

הותר לפרסום שמו של אחד הנרצחים בפיגוע הירי ליד גוש עציון: יעקב דון הי"ד, בן 49, נשוי ואב ל-4 ילדים • שימש כמחנך וכרכז חינוך חברתי בתיכון ״דרך אבות״ באפרת ומדריך תקשוב של משרד החינוך
דוד ליבוביץ
ז' כסלו התשע"ו / 19.11.2015 21:20

הותר לפרסום שמו של אחד הנרצחים בפיגוע בגוש עציון: יעקב דון הי”ד. היהודי השני שנרצח, הוא צעיר אמריקני בן 18 שהיה חלק מקבוצה של מתנדבים הלומדת בישיבה בבית שמש.

יעקב דון הינו תושב אלון שבות בן 49, נשוי ואב לארבעה ילדים. הוא נולד בקרית אונו להורים ניצולי שואה, אביו פרופסור לכלכלה באוניברסיטת בר-אילן. דון שירת בחיל השריון ובוגר ישיבת הר עציון.

הלוויתו תיערך מחר (שישי) בשעה 10:30 בבית העלמין בכפר עציון.

דון שימש כמחנך וכרכז חינוך חברתי בתיכון ״דרך אבות״ באפרת והיה גם מדריך תקשוב של משרד החינוך ובנוסף לכך דוקטורנט לטכנולוגיה חינוכית באוניברסיטת חיפה. הוא ואשתו היו בעבר שליחי הוראה בטורונטו. באלון שבות סיפרו לאתר ‘ערוץ 7’ כי “יעקב היה איש חינוך בכל רמ״ח איבריו. אהב חינוך ומעל לכל אהב את תלמידיו. איש של חינוך וחיוך”.

הפיגוע ארע היום אחר הצהריים (חמישי) סמוך לאלון שבות בגוש עציון, כאשר מחבל ירה מרכב חולף לעבר מיניבוס של תיירים. מתחקיר ראשוני של פיגוע הירי עולה כי לאחר שהמחבל ירה לעבר המכונית הראשונה, המשיך בנסיעה וירה לעבר כלי רכב אחרים. לבסוף הוא התנגש במכונית ונורה על ידי כוחות הביטחון.

“אני עובד במסעדה בצומת גוש עציון, ובהחלפת משמרות פתאום שמענו ירי. בהתחלה חשבנו שמדובר בירי מהמטווח, אבל אז הבנו שזה קרוב מידי. פתאום שמענו רעש של מנוע של מכונית שנוסעת במהירות גבוהה ומיד אחר כך התנגשות”.
רפי אבא, מתנדב במגן דוד אדום ובזק”א, היה בצומת גוש עציון בשעת הפיגוע. בשיחה עם ערוץ 7 הוא משחזר את האירוע הקשה.

אבא תיאר את מה שאירע: “המחבל ירה לכיוון רכבים שנסעו, אחד הרכבים היה רכב הסעות של חבר’ה לא מהארץ, שאחד מהם נהרג לצערנו. הוא ירה כנראה על עוד רכב בזירה אחרת, אבל את זה לא ראיתי.

“היות ואני גם מתנדב מד”א וגם מתנדב זק”א ישר ניגשתי לרכב הסעות וטיפלנו בפצועים.

“כל יום יש פה פקקים בכביש הזה שמוביל מאלון שבות לצומת הגוש, מה שקרה זה שהמחבל פשוט עקף וירה על המכוניות שהיו בפקק. ראיתי את נשק העוזי שהוא ירה איתו.

“אחרי שהתנגש במכוניות, אנשים יצאו אליו עם נשקים שלופים והוא יצא מהרכב עם ידיים על ראש ללא שום פגיעה לצערי. המחבל נהג ברכב עם לוחיות זיהוי ישראליות”, תיאר אבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות