דיווחים: ה’מוח’ של מתקפת הטרור חוסל. התובע: לא ידוע

כלי התקשורת מדווחים כי מתכנן מתקפת הטרור בפריז, נהרג בפשיטה בסן-דני • התובע הראשי: לא ידוע אם נהרג • שגריר צרפת בהודו: "קיבלנו מידע שהוא היה בדירה ופוצץ עצמו" • ברגע שתתאפשר הכניסה לדירה יילקחו דגימות DNA"
נתן פרל
ו' כסלו התשע"ו / 18.11.2015 21:14

כלי תקשורת בצרפת דיווחו הערב (רביעי) כי ה’מוח’ של מתקפת הטרור, עבד אל-חמיד אבאוד, חוסל בפשיטה שהחלה לפנות בוקר בפרבר ברובע סן דני שבפריז.

הדיוח מתבסס על מספר מקורות בצרפת ובבלגיה, ובכיר צרפתי אף טען: “הוא פוצץ את עצמו עם חגורת נפץ”. גורמי מודיעין בכירים אישרו ל’וושינגטון פוסט’ את הדיווח על חיסולו של אבאוד.

הפשיטה על הדירה בוצעה בעקבות מידע שנמצא בטלפון נייד של אחד המחבלים שהתפוצצו באולם ה’בטקלאן’, בו נטבחו 89 צופים. “מצאנו טלפון נייד ליד בטקלאן ובו הייתה הודעה ‘הנה אנחנו יוצאים , זה מתחיל'”,  סיפר התובע הצרפתי הראשי פרנסואה מולין הערב במסיבת עיתונאים.

התובע הצרפתי אמר עוד כי צוותי המשטרה “השמידו את צוות הטרור שתכנן פיגועים חדשים”. התובע הוסיף: “המחבלים הגיעו מבלגיה, במכוניות שכורות – פולו וסיאט. המידע מהרכב הוביל אותנו לנשק ועדויות”.

לדבריו, הרשויות בצרפת שיתפו את המשטרה הבלגית במידע, וזו ערכה מעצרים בשטחה של חשודים.

מולן סיפק גם סקירה של מאמצי החקירה עד כה, ומסר כי אותרו כלי רכב, כלי נשק וטלפונים שבהם ככל הנראה נעשה שימוש במהלך המתקפה המשולבת.

התובע הבהיר כי עד כה אותרו שתי גופות בלבד בהריסות הדירה. “מצב הגופות לא מאפשר לזהות אותן”. הוא הוסיף כי על פי הממצאים בדירה, אחת מהן היא מחבלת מתאבדת שהתפוצצה באמצעות חגורת נפץ, כפי שכבר דווח בבוקר בכלי התקשורת.

עוד אמר, כי הוא לא יכול לקבוע בשלב זה האם אבאוד אכן בין ההרוגים: “אני לא יכול לספק את זהותם של האנשים שנורו”. לדבריו, קשה לדעת בשלב זה כמה מחבלים נהרגו בדירה: “ירינו 5,000 כדורים במהלך הפשיטה, והוא לא בין העצורים”.

רשת CNN דיווחה כי רק בדיקות DNA יקבעו האם עבד אל חמיד אבו-עוד, שפועל גם תחת השם אבו עומר אל- בלג’יקי, אכן נהרג בפשיטה, אך שגריר צרפת להודו, אמר: “קיבלנו מידע שהוא היה נוכח בדירה ופוצץ את עצמו עם חגורת נפץ”.

לפי התובע, המידע על הפשיטה הערב הגיע מאיכון טלפוני ומעדויות שנאספו אתמול ואומתו.

בכירים במערכת הביטחון הצרפתית אמרו כי בשלב זה אין אפשרות עדיין לבדוק את הדירה מבפנים, בשל החשש כי המחבלים הטמינו בה מטעני חבלה שעלולים לפגוע בשוטרים.

על פי הערכות, ברגע שתתאפשר הכניסה לדירה, יילקחו דגימות DNA מהזירה, במטרה להביא לזיהוי סופי שיענה על השאלה: האם ה’מוח’ מאחורי מתקפת הטרור – אותר וחוסל או לא?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות