יעלון: “היה צריך להרוס מזמן את בית הכנסת. הם קבוצת ביריונים”

שר הביטחון הצהיר כי בית הכנסת בגבעת זאב ייהרס: "קבוצת בריונים שתלטנית" • תקף את הפוליטיקאים שתומכים במתנגדים לפינוי: "הגיבוי שצעירים כאלה, שזורקים שקיות שתן ואבנים על אנשי הביטחון, מקבלים מפוליטיקאים - זה זרע הפורענות"
אליעזר היון
כ"ז חשון התשע"ו / 09.11.2015 18:20

שר הביטחון משה יעלון חשף בתדרוך לכתבים הצבאיים כי על פי הערכה, המפגעים בכפר דומא, הינם קבוצה של יהודים קיצוניים.

“הבנו מי הקבוצה שאחראית לפיגוע, אך עדיין איננו יודעים להצביע על שמות המבצעים. מדובר בקבוצה קיצונית של יהודים קנאים שרוצים מלכות ושלטון על פי דין תורה, שהחליטו לעשות מעשה תחת הכותרת ‘תג מחיר’.

“אין לנו כרגע ראייה שקושרת למי שביצע ישירות את הפיגוע, אבל אני מאמין שנגיע לזה, אני מקווה שעוד נגיע לפענוח מוחלט”.

לדברי יעלון ננקטו פעולות שהוכחו כ’יעילות’, וההוכחה כי הקבוצה לא הצליחה מאז להוציא פיגוע נוסף כנגד ערבים.

שר הביטחון התייחס גם לסוגיית הרס בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב, והבהיר כי בית הכנסת יהרס: “היה צריך לעשות זאת מזמן. קבוצה בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף, וכדי להגן על המקום – שמה שם בית כנסת”, אמר השר, והוסיף כי הטענות לקניית חלקת האדמה הוכחו על ידי המשטרה כ”שקריות”.

במהלך דבריו תקף יעלון את הפוליטיקאים שתומכים במתנגדים לפינוי: “הגיבוי שצעירים כאלה, שזורקים שקיות שתן ואבנים על אנשי הביטחון, מקבלים מפוליטיקאים – זה זרע הפורענות. אחר כך בל נתפלא שהם לוקחים את החוק לידיים”, הוסיף יעלון.

בית כנסת גבעת זאב

לדבריו, משרד הביטחון הציע לראש מועצת גבעת זאב מבנה יביל שישמש את המתפללים באופן זמני, אך הוא סירב: “אני מבין שיש פה רגישות של הקהילה, לכן שלחתי מבנה יביל של 135 מטרים כחלופה זמנית. היביל נשלח לגבעת זאב אבל הוחזר למגרש של משרד הביטחון. חלק מהקהילה בגבעת זאב משטה. הם מנסים לסחוט”.

בהמשך תמך שר הביטחון בהערכה כי המטוס הרוסי בסיני התרסק כתוצאה מפצצה: “הסבירות גבוהה ביותר שזה פיגוע. מתוך מה שאנחנו רואים, שומעים ומבינים, זה מטען חבלה שהתפוצץ במטוס”.

גבאי בית הכנסת ‘איילת השחר’ בגבעת זאב, אריה בנימין, הגיב הערב בחריפות על דבריו של שר הביטחון וקורא לו להסיר את חסינותו כדי שיוכל לתבוע אותו על השתלחותו במתפללי בית הכנסת.

“חבורת בריונים? בושה וכלימה – בוגי הסר את חסינותך! ותתבע. בית הכנסת ‘איילת השחר’ הוקם לפני כ-15 שנה.

“בבית הכנסת מעל 200 מתפללים, במקום פועל כולל של מעל 40 אברכים, כולם אזרחים לתפארת”.

לדברי בנימין, “הקרקע עליה בנוי בית הכנסת נרכשה על ידנו בכסף מלא,  חבורת בריונים? תתבייש. במקום להוציא דיבתם של אזרחים – פתור מיד את המשבר ואל תיתן לבית כנסת מפואר ומלא תורה להיהרס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד אחד
    09/11/2015 19:35
    יעקב
  1. כולנו אזרחי ישראל מסתגרים בבית מרוב פחד לצאת לרחוב וקוראים את דברי ההשמצה של בוגי והוא עוד מעז לעצמו להתקרא שר הבטחון בלי בושה וואוו איזה “גבר”!