האופוזיציה הפילה חוק – וצהלה • גמליאל: “חפשו קואליציה אחרת”

ניצחון על חודו של קול: ברוב של 42 ח"כים נגד ו-41 בעד הצליחה האופוזיציה להפיל את הצעת חוק "חזקת הגיל הרך" • ההצעה קובעת: במקרה של גירושים הילד לא יועבר אוטומטית לחזקת האם השרה גמליאל • ח"כ עליזה לביא: "זהו ניצחון אדיר לאופוזיציה" • ח"כ קיש שהגיש את ההצעה: חברי הקואליציה "חסרי עמוד שדרה"
שרי רוט
כ"ב חשון התשע"ו / 04.11.2015 17:47

סיעות האופזיציה חוגגות לאחר שהצליחו להפיל היום (רביעי)  על חודו של קול את הצעת החוק של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, לביטול ‘חזקת הגיל הרך’, הקובעת כי ילדים מעל גיל שנתיים לא ימסרו אוטומטית לאם, וההורים הגרושים יזכו באחריות משותפת על ילדיהם.

ח”כים רבים מהקואליציה העדיפו שלא להתייצב להצבעה בנושא השנוי במחלוקת.

הממשלה החליטה לתמוך בהצעה, אולם ברוב של 42 חברי כנסת מול 41 חברי כנסת הצליחה האופוזיציה להוריד את ההצעה מסדר היום.

השרה גמליאל, שיזמה את הצעת החוק עוד בכנסת הקודמת, זעמה על חבריה לקואליציה עם היוודע התוצאות: “זו תעודת עניות לקואליציה וכדאי שתחפשו כבר קואליציה אחרת. תתביישו לכם. ולאופוזיציה אני אומרת, אולי ניצחתם במערכה הזו אבל הצעת החוק הממשלתית בנושא תעבור בכל מקרה”.

את ההצעה הנוכחית הגיש רשמית ח”כ יואב קיש מהליכוד, במקום השר גמליאל.

לאחר ההפסד לאופוזיציה, הוא אמר כי הוא מזועזע “מהביזיון הקואליציוני שהתרחש כעת בכנסת בנושא הצעת החוק שלי הורים וילדיהם”. קיש האשים את האופוזיציה בקיצוניות ואת הקואליציה כינה “חסרי עמוד שדרה”.

ח”כ עליזה לביא חגגה אחרי הניצחון: “זהו ניצחון אדיר לאופוזיציה, גילוי אחריות עקבי וממושך שהפיל חוק לא מגובש ולא ראוי. חוק שהוא רע לילדים.

“יש לשים את טובת הילד במרכז במקרים בהם הורים לא מגיעים להבנות, ומבקשים את התערבות המדינה. הצעתו של ח”כ יואב קיש לביטול חזקת הגיל הרך היא הצעה מקוממת, בעלת השלכות קשות. אני עובדת ומייחלת לכך שתהיה כאן מציאות בה מתאפשרת הורות שוויונית, בה ההורים חולקים את זמן ההורות ואת חובות הטיפול בילדים גם לאחר פרידה”.

 עוד מוסיפה ח”כ לביא: “מראשית דרכי בכנסת אני מחויבת ופועלת למנוע מצבי הסלמה בהליך הגירושין בין בני זוג באמצעים שונים, ובמסגרת זו אני פועלת לביטול מרוץ הסמכויות, שיש לו השפעה מכרעת על חזקת הגיל הרך. בכנסת הקודמת העברתי בקריאה שלישית יחד עם חברות כנסת נוספות ובתמיכת ההמשלה, הצעת חוק שעניינה הסדרת ההתדיינות בסכסוכי משפחה טרם הפניה לבתי הדין, תוך קיום הליך מקדים שנועד לקדם את פתרון הסכסוך בהסכמה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות