הגר”ש אליהו למתנדבת מד”א: “תטפלי ביהודי כמה שיותר זמן עד שהמחבל ימות”

בפסק שפורסם על ידי הרב בדף הפייסבוק שלו, משיב רבה של צפת למתנדבת ממד"א על השאלה - האם מותר לה לטפל במחבל: "הם נורא רוצים לעלות לשמים בתור שהידים. למה למנוע מהם את מה שהם כל כך רוצים?"
אליעזר היון
ט"ו חשון התשע"ו / 28.10.2015 21:14

“אין שום מצווה להציל מחבלים. צריך לטפל ביהודי פצוע כמה שיותר זמן גם אם המחבל ימות”, כך פסק הרב הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, לחובשי מד”א המגיעים לזירות פיגועים. הפסק, שנחשף על ידי כתבי ערוץ 2 יאיר שרקי ומתן חצרוני, פורסם על ידי הרב בעמוד הפייסבוק שלו.

אל הרב הופנתה שאלה ממתנדבת במד”א. “כשקוראים לי לפיגוע ובמד”א אומרים לי לטפל במחבל ולא ביהודי, מותר לי לטפל במחבל? בכללי, מותר לי על פי ההלכה לבצע החייאה על מחבל ולנסות להציל אותו?”

בתשובה לשאלתה כתב הרב: “לא משנה מה מד”א אומרים. את תעשי מה שצריך לעשות, והעיקר הוא לטפל ביהודי פצוע לפני כל מחבל. את תטפלי ביהודי הפצוע כמה שיותר זמן עד שהמחבל ימות”.

בהמשך שינה הרב את דבריו וכתב: “את תטפלי ביהודי הפצוע כמה שיותר זמן, אפילו אם המחבל ימות”.

“הם נורא רוצים לעלות לשמים בתור שהידים”, הוסיף הרב. “למה למנוע מהם את מה שהם כל כך רוצים?”

הרב אליהו גם הזכיר את הסכנה שבטיפול במחבלים: “עוד תזכרי שהם כל כך כפויי טובה ומסוגלים גם לרצוח את מי שמטפל בהם. לכן אפילו אם אין יהודי פצוע, אל תטפלי בהם לפני שבאו חבלנים ומצאו שאין עליהם חגורת נפץ או כל סכין אחרת. שלא יפגעו בך חס ושלום”.

במד”א הגיבו לפרסום דבריו של הרב אליהו ואמרו: אנשיהם מטפלים בכל הפצועים כשהם מגיעים לזירת אירוע מבלי להתחשב בהבדלי דת גזע או מין ומבלי לעשות שום שיקול כזה או אחר למעט השיקול הרפואי.

“זאת מחובתנו, גם במצבים פחות נעימים מבחינה רגשית שנן סיטואציות שאולי הן פחות נעימות אבל כצוותי רפואה אנו מחויבים לטפל בכל אדם באשר הוא, גם בסיטואציות לא קלות כמו טיפול במחבלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות