חומה בארמון הנציב: מחלקים את ירושלים? העירייה: הצבה זמנית

גדר הבטון תחצוץ בין שכונת ארמון הנציב לג'בל מוכבר כדי למנוע את יידויי האבנים ובקבוקי התבערה שמשליכים המחבלים הפלסטינים אל עבר התושבים היהודים כבר שנים • המשטרה: "המחסום הינו נייד ויוזז על פי צרכים מבצעיים" • העירייה: "לא מדובר בחומה היקפית, אלא בהצבה זמנית של מכשול"
חיים טוויל
ה' חשון התשע"ו / 18.10.2015 19:33

משטרת ירושלים הציבה היום (ראשון) מחסומים ניידים מבטון בין שכונת ארמון הנציב לכפר ג’בל מוכבר במזרח ירושלים, במטרה להגן על היהודים המתגוררים בארמון הנציב מיידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה מצד מחבלים פלסטינים.

מדובר בניסיון לספק מענה ביטחוני מיידי לתושבים המתגוררים ברחוב מאיר נקר, שבתיהם גובלים בכפר הערבי. התושבים היהודים סובלים כבר שנים רבות מפגיעות של טרור אבנים ובקבוקי תבערה.

המחסומים הוצבו סמוך לבתים ברחוב מאיר נקר ויחצצו בין השכונות, כדי להוריד את מפלס המתיחות.

מהמשטרה נמסר כי הצבת המחסומים הם בהתאם להערכות המבצעיות שנעשו ומטרתם למנוע זריקת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקין ויידויי אבנים.

“המחסום הינו נייד ויוזז על פי צרכים מבצעיים, נותן מענה לאיומים המיידים שמתקיימים במוקדים אלו במטרה לשלוט על הפורעים המגיעים מהוואדיות ובין הסמטאות לעבר הכביש ובתי השכונה בארמון הנציב”.

במשטרה מציינים עוד כי הכבישים ודרכי הגישה בין השכונות יישארו פתוחים כפי שהם היום.

בעיריית ירושלים מבהירים כי אין כוונה להקיף לחלוטין את ארמון הנציב או את ג’בל מוכבר באמצעות חומה.

“לא מדובר בחומה היקפית אלא  בהצבה זמנית של מכשול על ידי המשטרה, בקטע שבין ארמון הנציב וג’אבל מוכבר בו יש היסטוריה של זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על בתי יהודים ורכבים, בקטע באורך של כ-300 מטר, בכדי למנוע פגיעות בנפש וברכוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות