מבוכה: כתב MSNBC טען שהמחבל לא אחז בסכין; המגיש: רואים שיש

מבוכה כזו לא הייתה ברשת MSNBC האמריקנית כבר הרבה זמן: שליח הרשת איימן מוהידין דיווח בשידור חי משער שכם כי המחבל שתקף ביום רביעי לא אחז בסכין - והועמד על טעותו על ידי המגיש • צפו איך זה נראה
נתן פרל
ה' חשון התשע"ו / 18.10.2015 10:35

חלק מהתקשורת הבינלאומית ממשיכה לסקר בצורה מעוותת את גל הפיגועים, תוך שהכתבים והעורכים מסלפים כותרות או מדווחים בצורה לקונית את המתרחש.

אבל אחד האירועים שסוקרו בשידור חי הפך לויראלי במיוחד: היה זה בדיווח על פיגוע הדקירה בשער שכם ביום רביעי, כאשר מחבל שהיה לבוש במדים מנומרים ניסה לתקוף שוטרים בסכין.

הפיגוע סוקר ברשת החדשות MSNBC האמריקנית. הכתב, איימן מוהידין, שהיה בזירת הפיגוע, התעקש לטעון כי המחבל חוסל מבלי שאחז סכין בידו.

מוהידין הדגיש: “לא ראיתי נשק שנלקח מהגופה. שתי הידיים שלו היו פתוחות ובשתי הידיים הוא לא אחז בסכין, וזה אחרי שהמשטרה הגיעה לגופה”.

אלא שמגיש התוכנית, חוסה דיאז באלארט, עצר את הדיווח, כדי לציין כי ברשות הרשת יש סרטון בלעדי בו נראה בבירור כי המחבל נורה כשבידו סכין.

“אתה מסקר את האירוע בשידור חי ואתה לא קולט מה אתה רואה עד שאתה מעבד את זה”, אמר המגיש שישב באולפן. “אך בווידאו שיש לנו ולא נראה שיש לעוד מישהו, אנחנו יכולים לראות את הגבר כשהוא אוחז במה שנראה כמו סכין בידו הימנית – אי אפשר לראות מה יש ביד שמאל, אך ביד ימין יש סכין עם להב באורך 5 אינץ’ (12 ס”מ)”.

השיחה בין שני הכתבים, כאמור, הפכה לוויראלית.

ברשתות החברתיות הפנו את החיצים כלפי מוהידין, תוך ציון העובדה כי זו לא הפעם הראשונה שהוא מסקר את הסכסוך בצורה מוטה. בהמשך אף הושקה יוזמה – לחתום על עצומה בדרישה ללחוץ על רשת הטלוויזיה לפטרו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין ערבים אין פיגועים.
    19/10/2015 09:37
    דיריסין אבו כפרקסם
  1. בסוף זה ימר כמו באפגניסטן באופן יזום וכמו בעיראק וסוריה וכמו מו השמיים בסעודיה במכה הטמאה כן ירבו שמתים מאות ואלפי מוסלימים ביום כן ירבו כלומר כן ימעטו המוסלימים

  2. הבעיה הגדולה
    19/10/2015 12:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הא התרגום – שני ידיים ??? מה זה התרגום הזה ?