פיגועי ירי, דריסה ודקירה: 3 נרצחו בשתי זירות בירושלים

שלושה הרוגים, ו-21 פצועים, חלקם באורח קשה משני פיגועים בירושלים • מחבל, תושב מזרח ירושלים, עובד 'בזק', ביצע פיגוע דריסה ברחוב מלכי ישראל בגאולה • פיגוע נוסף בשכונת ארמון הנציב: מחבלים פרצו לאוטובוס וביצעו פיגוע ירי ודקירה
אליעזר היון
ל' תשרי התשע"ו / 13.10.2015 10:46

הטרור מכה ללא הרף: שני פיגועים ארעו הבוקר [ג] בירושלים בתוך דקות, כתוצאה מהאירועים נרצח שלשה יהודים ו-21 נוספים נפצעו חלקם באורח קשה.

בפיגוע הראשון פרצו שני מחבלים אל תוך אוטובוס מספר 78 בארמון הנציב, כשהם מצויידים בסכין ואקדח, כשהם פותחים ביריות ודקירות עד שכח מג”ב הצליח לפרוץ אל תוך האוטובוס ולנטרל את המחבלים. בארוע זה נרצחו שני יהודים, ושלשה נפגעו באורח קשה.

כח מג”ב כאמור מצליח להשתלט על האירוע, והוא מחסל את אחד המחבלים, ופוצע קשה את המחבל השני.

במקביל מבצע מחבל, תושב מזרח ירושלים ועובד חברת בזק, פיגוע דריסה ברחוב מלכי ישראל שבגאולה. כתוצאה מהפיגוע נהרג אדם אחד, חרדי, הרב ישעיהו קרישבסקי הי”ד, ו-16 נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה.

המחבל ביצע את פיגוע הדריסה ואז יצא מהמכונית כשהוא מנסה לדקור את עוברי האורח. עובד באחת החנויות במקום יצא לעבר המחבל ובעזרת מטרייה שאחז בידו הצליח לנטרל את המחבל, כשאליו מצטרפים עוברים ושבים נוספים.

דוד קריספל מנהל אגף המבצעים של איחוד הצלה סיפר על הזירה בתוך האוטובוס בארמון הנציב: “כשהגעתי לזירה נתקלתי במספר נפגעים עם פצעי דקירה במצבים שונים. האחד מהם היה ללא רוח חיים. בזירה נשמעו קולות ירי במהלך פעילות כוחות הביטחון לנטרול המחבלים. מדובר בזירה קשה בתוך אוטובוס, כאשר חלק מהנפגעים נלטו בבהלה וטופלו ברחובות הסמוכים”.

פיגוע

ראש העירייה ניר ברקת הגיע לזירת האירוע והכריז כי ינקטו שורה של צעדים דרסטיים עליהם יכריזו כוחות הביטחון בהמשך היום. ברקת הבהיר כי הוא אינו שולל הטלת סגר על שכונות במזרח העיר.

“תשמעו בקרוב על צעדים דרסטיים שלא היו עד עכשיו, נעשה אותם בתיאום עם שב”כ והמשטרה”, סיפר ברקת. “במקביל לקריאה שלי לממשלת ישראל ולכוחות הביטחון להחריף את הצעדים, אנחנו צריכים לקרוא לתושבים לא לקחת את החוק לידיים ולתת לכוחות הביטחון לעשות את שלהם”.

מוקדם יותר מחבל, בן 22, תושב מזרח ירושלים, שהיה חמוש בסכין דקר גבר בן 32 באורח קל בבטנו. המחבל צעק “אללה אכבר” והתנפל על הגבר, אבל זה התעשת והצליח לרתק אותו לרצפה.

המחבל נוטרל ממכות שהוכה בידי אזרחים בזירת האירוע ונפצע אנושות. האזור נסגר לתנועה.

צוותי מד”א העניקו טיפול ראשוני לפצוע ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

פיגוע

מהמשטרה נמסר: “סמוך לשעה 08:50 התקבל בתחנת כפר סבא דיווח על אירוע חבלני- דקירה ברחוב אחוזה 98 ברעננה. כוחות גדולים של משטרת מרחב שרון בפיקוד ממ”ר שרון תנ”צ קובי שבתאי במקום.

מתחקור ראשוני עולה, כי צעיר תושב מזרח ירושלים יליד 93′ הגיע לתחנת אוטובוס ודקר אדם שהמתין בה.

אזרחים שהיו במקום השתלטו על המפגע, עד בוא כוחות המשטרה.

הפצוע פונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי. המחבל פונה אף הוא לקבל טיפול רפואי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרוש משטר צבאי
    13/10/2015 11:50
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. להוריד את הכתבה!!!
    13/10/2015 12:45
    יוסי
  2. לפטר את כל מחבלי מזרח ירושליים מעבודה אצל יהודים כל שכן בבזק ודברי שלטון
    13/10/2015 16:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כדי שלא יוכלו ךתבוע מהפרקעול ליטות ובגצ [גימטריא צאה] יש להסביר שהם כפשוט סיכון בטחוני ולמצוא להם כל מיני התבטאיות שאמרו ומי שלא יצליחו יש לתת לו פיצויים כמה שיותר מוקטנים ולפטרו
    מכל מקום אין לקבל ערבים יותר בשום מקום זה גרמא לרצח ולהתבוללות.
    בנוסף יש להתחיל לבחון כל ערבי שמסתובב כדי להצר את צעדהם.
    ככה הם בעצמם יכו את המפגעים כשלא יהיה להם מה לאכול ולא יהיה להם כסף ואצלנו לא יסתובבו ערבים יותר.
    פחות ערבים פחות פיגועים.
    ני מבקש מהקבה שכמו שבסעודיה מתו אלף כן אלף פעמיים ככה תמית מהם בדבר תכף ומיד בלי שיפגע מבניל אך אחד. אלף למטה אלף למטה יוצא מיליון. קח איזה מיליון ישמעלים וזבליים באיזה דבר במחנות הפליטים בעזה או בירדן. עדיף בירדן. בבקשה בבקשה שיראו קצת נקמה אלוקית על דם. בניך השפוך כמיים.
    ובאיראן רוצים לא מיליון אלא מיליונים ברעידת אדמה נוראה שתפוצץ להם תכורים וימותו כמעט כל המדינה. קצת גלוי אור בבקשה. הרי על. ניך יערימו סוד ויתיעצו על צפונך רומז הל חיזבאללה ימח שמם שבצפון שהם שולחים לילים ויועצהם אח הרשעי עולם האלה שהעולם לא צריך להם.