עולם התורה באבל: הגאון רבי יורם אברג’ל זצ”ל נפטר בשבת לאחר מחלה

בתל השומר נפטר בליל שבת, בגיל 58, לאחר חודשים של מאבק במחלה קשה, הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל זצ"ל, מגדולי הרבנים בעולם התורה הספרדי, מנהיג קהילת 'קול רינה רב פעלים' ורבם של אלפי אברכים • שס פרסמה הודעת אבל
יוסף גרינבוים
כ"ז תשרי התשע"ו / 10.10.2015 19:41

ברוך דיין האמת:  בליל שבת הסתלק מנהיג קהילת ‘קול רינה רב פעלים’, הגאון רבי יורם מיכאל אברג’יל זצ”ל, מגדולי הרבנים בעולם התורה הספרדי.

הלוויתו תצא הערב בשעה 22:30 מבית מדרשו בנתיבות אל בית העלמין בעיר – שם ייטמן.

הגר”י זצ”ל נפטר, בגיל 58, בבית החולים ”שיבא’ בתל השומר, שם היה מאושפז בשבועות האחרונים, לאחר שבחודשים האחרונים חלה במחלה קשה והרופאים נלחמו על חייו.

 בשבוע האחרון מצבו הלך והדרדר והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מורדם ומונשם.

למרבה הצער, לקראת חצות בליל שבת לא נותר לרופאים אלא לקבוע את פטירתו.

הרב נחשב לאחד מבכירי הרבנים בעולם התורה החרדי-ספרדי ועמד בראש רשת מוסדות וכוללים ענפה בהם לומדים אלפי אברכים בכל רחבי הארץ. הרב הנהיג את קהילת ‘קול רינה רב פעלים’ שהתקבצה סביבו בנתיבות, והרבה למסור שיעורי תורה בכל ריבי הארץ.

במערכת הבחירות תמך הרב במפלגת ‘יחד’ של אלי ישי, אולם למרות זאת, יצאו חברי מועצת חכמי התורה בראשות הנשיא חכם שלום כהן בקריאה לציבור להתפלל לרפואתו. חבר המועצת, הגאון רבי דוד יוסף, אף הגיע לבקרו.

הגר”י זצ”ל נולד במושב ברוש שבדרום, לאחר שהוריו עלו ממרוקו.

בצעירותו למד בישיבת בני-עקיבא ‘בית-יהודה’ בכפר מימון, ואחר כך בישיבת חברון ובישיבת הנגב.

לאחר חתונתו למד בכולל אברכים ‘בית ישראל’ הקשור עם מוסדות חב”ד בנתיבות, ועוד בהיותו אברך צעיר עסק בהפצת תורה.

תנועת שס פרסמה הודעה אבל בה נאמר:

מרנן חברי מועצת חכמי התורה של תנועת ש”ס, רבנן ותלמידיהון, יו”ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו בטרם עת של ראש מוסדות רב פעלים הגאון רבי יורם מיכאל אברג’ל זצ”ל בעקבות מחלה קשה.

הגאון זצ”ל זכה להקים עולה של תורה בכל רחבי הארץ, בהקמת כוללי אברכים רבים, אשר היה להם למשען ולאחיסמך במסירות נפש.

גדולה האבידה ומי יתן לנו תמורתו. נשגר בזאת תנחומים לאלפי תלמידיו ושומעי לקחו וה’ הטוב ירפא את שבר עמו ויאמר לצרותינו די. ובבניין ירושלים ננוחם אכי”ר.

גם ישיבת כסא רחמים פרסמה הודעת אבל: “מרן ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז שליט”א, רבני הישיבה ותלמידיה, המומים ומזועזעים,שבורים ורצוצים, בהלקחו של האי גברא רבא, צדיק יסוד עולם, עמוד הימני, קדוש עולם מענקי התורה וההוראה רבי יורם מיכאל אברג’ל זצוקלה”ה אשר השיב את נשמתו הזכה והטהורה לבוראה. 

“גדול כים שברנו ומר לנו עד מאוד.  נעתיר בתפילה קמיה שמיא שיבולע המוות לנצח ולא נדע עוד שוד ושבר בגבולנו”.

השר לשירותי דת, ח״כ דוד אזולאי, אמר: ״הגאון הצדיק הרב יורם אברג׳יל היה מחשובי הרבנים בדורנו וזכה להקים בית מדרש עם אלפי לומדי תורה. מי ייתן ויהיה מליץ יושר בימים קשים אלו על כל עם ישראל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות