בית המשפט הכריע: מאיר אטינגר יישאר במעצר מנהלי

בית המשפט החליט כי פעיל הימין מאיר אטינגר, נגדו הוצא צו מנהלי יוותר במעצר ביתי למשך חצי שנה • עורך דינו: "לא הופתעתי מההחלטה וכך גם לא מרשי. בית המשפט נכנע לאסופה של מידעים שהציגו בפניו שירות הביטחון הכללי והמשטרה" • הפרקליטות: אטינגר עמד בראש התארגנות ששמה למטרה לערער את יסודות המשטר הדמוקרטי
שי וייספיש
ז' תשרי התשע"ו / 20.09.2015 15:18

בית המשפט המחוזי מרכז  בלוד אישר בצהריים (ראשון) את צו המעצר המנהלי, נגד פעיל הימין מאיר אטינגר.

על פי החלטת בית המשפט אטינגר ישהה במעצר חצי שנה, כפי שהורה בצו שר הביטחון יעלון.

עו”ד יובל זמר מארגון חוננו המייצג את מאיר אטינגר אמר  כי לא הופתע: “כפי שצפינו, בית המשפט אישר את הבקשה לצו מנהלי ונכנע למעשה לאסופה של מיידעים ושל טיוטות שהציגו בפניו שירות הביטחון הכללי והמשטרה. להגיד שאני מופתע לא יהיה אמת, היות ומעולם בית משפט בישראל לא דחה בקשה להוצאת צו מעצר מנהלי”.

עו”ד זמר הוסיף כי “עצוב לי מאוד על ההחלטה הזו. מקריאה ראשונית שלה עולה שלמרות שחלק ניכר מטענותינו התקבלו, ולמרות שמר אטינגר לא היה שותף מעולם לאירוע אלים בעצמו ולא הפר מעולם את הצווים המנהליים הקודמים שהוטלו עליו, עדיין נמצאה קונסטרוקציה משפטית להותיר אותו במעצר.

“כפי שאמרנו בעבר מדובר במעצר פוליטי שנועד לרצות את דעת הקהל בארץ ובעולם, ולא מעצר שנצמד לכלים משפטיים, כי מי שקורא את ההחלטה הזאת ונחשף לחומרים כמוני, יודע שמבחינה משפטית אין שום הצדקה למעצר הזה. גם מרשי, לא הופתע”.

עו”ד זמר הוסיף כי ילמד את ההחלטה וככל הנראה יגיש ערר לבית המשפט העליון.

פרקליטות מחוז מרכז הגיבה על החלטת נשיא בית המשפט המחוזי לאשר את מעצרו המנהלי של יאיר אטינגר:  “על פי המידע המודיעיני שבידי שירותי הביטחון ואשר הוצג בפני בית המשפט, עמד אטינגר בראש התארגנות אשר שמה לעצמה למטרה לערער את יסודות המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל.

“חברי אותה התארגנות היו אחראים לכאורה לשורה של פשעי שנאה, לרבות הצתת כנסיית הדורמיציון בירושלים וכנסיית הלחם והדגים שליד טבריה.

“בהחלטתו קיבל בית המשפט את עמדת המדינה, כי במעשיה של ההתארגנות האסורה בפרט טמונה סכנה ממשית ומיידית לביטחון המדינה ושלום הציבור.

“בית המשפט דחה את טענותיו של אטינגר כי הינו עוסק בהפצת משנתו האידיאולוגית במסגרת כללי המשחק המקובלים במשטר הדמוקרטי. המדינה תיישם את אמות המידה שהותוו בהחלטה גם ביחס לצעדים נוספים שאפשר ויינקטו במסגרת המאבק בטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות