ד”ר ערבייה ישראלית נעצרה לאחר שניסתה להצטרף לדאעש

אימאן כנג'ו דוקטורנטית ומומחית למדעי האיסלאם נעצרה לאחר שניסתה לחצות את הגבול לסוריה מטורקיה • בחקירתה בשב"כ הודתה כנג'ו כי פעלה למען דאעש שכן הם, "תואמים את שאיפותיה לחיים תחת שלטון הלכתי מוסלמי"
אליעזר היון
ז' תשרי התשע"ו / 20.09.2015 11:07

הותר לפרסום: במסגרת פעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ”ר צפון, ערבייה תושבת שפרעם, נשואה ואם לחמישה,  נעצרה בחודש שעבר בנמל התעופה בן גוריון לאחר שביקשה להצטרף לארגון הטרור דאעש, והציעה להעביר לאנשיו שיעורים בתורת השריעה.

הערבייה, אימאן כנג׳ו (44), דוקטורנטית ומומחית למדעי האסלאם, נעצרה בנתב”ג לאחר שנחתה מטיסה ישירה מטורקיה. בחקירתה הודתה כי מזה מספר שנים היא שואפת לחיות תחת שלטון מוסלמי המקפיד על ההלכה האיסלאמית. דאעש לדבריה, ממלאים שאיפה זו. בחדשים האחרונים החלה כנג’ו  להפיץ בפייסבוק ובטוויטר עדכונים מהמתרחש במדינה האסלאמית ולהפיץ את עמדותיה התומכות במדינה.

כנג׳ו ניסתה עם 30 אנשים נוספים, לחצות את הגבול מטורקיה לסוריה, ונעצרה בגבול טורקיה. היא הוחזרה לישראל על ידי השלטונות הטורקים.

מחקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות ביטחון כללי, עולה כי כנג’ו יצרה קשר עם גורמים בארגון המדינה האסלאמית (דאעש) והציעה כאמור להעביר שיעורים לאנשי הארגון בתורת השריעה, לשם הגברת המוטיבציה שלהם ללחימה.

הבוקר הוגש נגדה כתב אישום חמור בגין ניסיון יציאה שלא כדין לארצות ערב וקיום מגע עם סוכן זר.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות