תושב לוד מואשם בריגול: שילם למילואמיניק תמורת ידיעות

כתב אישום הוגש כנגד סלמן ג'ריביע תושב לוד בגין עבירות של ריגול חמור • מואשם ששילם 50 אלף ש"ח לחייל מילואים תמורת ידיעות סודיות, אותן מכר לאחרים תמורת סכום דומה • כתב אישום הוגש גם נגד שני חשודים נוספים בגין עבירות של סחר בנשק והחזקת נשק
שי וייספיש
ה' אלול התשע"ה / 20.08.2015 12:13

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד סלמאן ג’ריביע, תושב לוד, בן 29, בגין עבירות של ריגול חמור, קשירת קשר לפשע וידיעה סודית.

כתב אישום הוגש גם נגד איאד קישק, תושב ג’לג’וליה (26) וודים חודטוב, תושב חדרה (24).

קישק נאשם בעבירות של סחר בנשק והחזקת נשק, כאשר חודטוב נאשם בעבירות של רכישת נשק, ניסיון רכישת נשק והחזקת תחמושת.

על פי כתבי האישום, שהוגשו על ידי עו”ד יניב בן הרוש, ג’ריביע קשר קשר עם חייל מילואים בשם בני רבייב במסגרתו סוכם כי החייל ימסור לו ידיעות סודיות על פי דרישתו ובתמורה יקבל רבייב סכום של כ-50,000 שקל.

ג’ריביע ורבייב הוציאו את הקשר לפועל ובמשך תקופה סיפק לו רבייב ידיעות סודיות לגבי כוחות צה”ל בגבול עם מצרים. ג’ריביע מצידו העביר את הידיעות לאחרים שזהותם אינה ידועה בתמורה לסכום דומה אותו היה אמור לקבל מאותם אחרים.

בכתב האישום שהוגש נגד קישק וחודטוב, מתואר כיצד חודטוב ביקש לרכוש מרבייב שני אקדחים אותם הוא היה אמור להשיג מאדם אחר, כאשר לשם כך שילם עבורם חודטוב לרבייב כסף מראש. משלא הושלמה העסקה מטעמים שאינם קשורים בחודטוב הוחזר לו כספו. בסמוך לאחר מכן, שוב יצר חודטוב קשר עם רבייב וביקש לרכוש ממנו שני אקדחים.

בשלב זה שוב שילם חודטוב לרבייב כסף עבור שני האקדחים אותם רכש רבייב בהמשך מקישק.  לאחר הרכישה הסליק רבייב את האקדחים ברכבו והחל בנסיעה לעבר חודטוב כדי למסור לו את האקדחים, אלא שאז נעצר רבייב בדרכו על ידי שוטרים.

החקירה נוהלה על ידי צח”מ משותף של אגף לחקירות ולמודיעין יחידת המטענים הארצית בלהב 433 ויחידת החקירות המיוחדת של מצ”ח (ימל”מ).

נציין כי עניינו של חייל המילואים בני רבייב מטופל בידי הפרקליטות הצבאית מאחר שביצע את העבירות במסגרת שירות המילואים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות