סוף לאפליה: כל בנות אלעד יתקבלו השנה; בשנה הבאה ‘רישום איזורי’

על פי מתווה ההסכמה בין כל הצדדים, תשבץ עיריית אלעד את תלמידות העיר בפיקוח משרד החינוך וללא אפלייה מכל סוג שהוא • כל בוגרות בתי הספר היסודיים של בית יעקב תשובצנה על פי התאמה פדגוגית ועל פי הנהלים • לקראת השנה הבאה - תשע"ז, יוחל בעיר מתווה הסמינר האזורי • עו"ד יואב ללום מרוצה: המשמעות היא כי האפלייה מוגרה
ד' אלול התשע"ה / 19.08.2015 15:19

 אחרי דיון סוער שהתקיים בשעות הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים,  בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים, על האפליה שמנעה קבלת עשרות תלמידות שסיימו כיתות ח’ בבתי הספר ‘בית יעקב’ בעיר אלעד, ללימודים בסמינר ‘דרכי חנה-זלזניק’ וסמינר ‘לדעת חכמה’, גיבשו ביניהם הצדדים מתווה של פשרה.

אחרי הפסקה בדיון, במהלכה התנהל המשא ומתן בין הצדדים, הוצג המתווה בפני שופטת בית  בית המשפט, עירית כהן – שהעניקה לו תוקף של פסק דין.

לפי המתווה החדש, התחייבו ראש העיר והצדדים ליישם ‘רישום אזורי’ בשני התיכונים בשנת תשע”ז והרישיון של השנה יהיה מותנה בהתחייבות זו.

על פי מתווה ההסכמה, שאושר סופית בידי השופטת עירית כהן מבית משפט המחוזי בירושלים, תשבץ עיריית אלעד את התלמידות לשנת הלימודים הבאה.

פסק דין אלעד

 פסק דין אלעד

 וכך נכתב בהסכם בין הצדדים:

“עיריית אלעד תשבץ לשנת הלימודים תשע”ו ללא אפליה מכל סוג שהוא באופן הבא:

א. השיבוץ יהיה בפיקוח משרד החינוך וללא אפליה מכל סוג שהוא.

ב. כל בוגרות בתי הספר היסודיים של בית יעקב שנרשמו למוסדות החינוכיים שתפעלנה המשיבות 6 (סמינר זלזלניק) ו-8 (סמינר לדעת חכמה) , במקביל להשלמת הליכי הרישוי עבור המשיבות 6 ו-8, תשובצנה לבתי הספר בעיר על פי התאמה פדגוגית ושיקולים נוספים רלוונטיים כאמור ב”הנחיות רישום לבתי ספר על יסודיים במגזר החרדי”.

ג. מבין הבנות, שטרם קיבלו תשובה חיובית מהמשיבות 6 ו-8, תשובצנה בשלב הראשון הבנות, כך שאצל המשיבה 6 תשובצנה 13 בנות נוספות, ואצל המשיבה 8  תשובצנה 30 בנות נוספות. המשיבות 6 ו-8 יעבירו תשובותיהן לפיקוח במשרד החינוך ולעירייה עד ליום ה-21.8.15.

ד. מתוך יתר הבנות, שלא שובצו בשלב הראשון, ככל שתימצא בת נוספת המתאימה, היא תשובץ אצל המשיבות 6 או 8, על ידי המשיבה 5 (עיריית אלעד) בפיקוח המשיבות 1-3 (משרד החינוך, השר ומנכ”ל המשרד), בחלוקה שווה.

ה. העירייה תקצה מבנים משלימים לבית הספר בהתאם לנוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה או בתמורה סמלית, כפי שפורסם בחוזר מנכ”ל 501. כמו כן, תדאג העירייה להליכי הקצאת מבנים. לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי בנוגע להקצאת המבנים, תוגשנה בקשות להשלמת הליכי הרישוי, גם על תוספות המבנים, על ידי המשיבות 6 ו-8 למשרד החינוך, אשר ינתב אותם בהקדם, כך שיינתן מענה לכלל הבנות שישובצו לבתי הספר.

ו. אין באמור בהסכם זה כדי לפטור את העירייה מחובתה לפי דין לשיבוץ התלמידות”.

באשר לשנת תשע”ז:

“א. משרד החינוך הצהיר בפני בית המשפט הנכבד כי החל משנת הלימודים תשע”ז יוחל המתווה כפי שהוסכם בישיבה מיום 11.8.15, כאמור בנספח 8 לתשובת המשיבות 1-4.

ב.  העירייה מאשרת את המתווה כפי שהוסכם ביום 11.8.15 עם משרד החינוך וצורף כנספח 8 לתשובת המשיבות 1-4 וכאמור בסעיף 2 א”.

לפי המתווה המוסכם, בשנת הלימודים תשע”ז החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית, בכפוף לעמידה בנהלי הרישוי, כאשר תלמידות בית הספר ‘בית יעקב’ הממוקם בחלקה העליון של העיר אלעד יתקבלו לסמינר ‘דרכי חנה-זלזניק’, ותלמידות בית הספר ‘בית יעקב’ הממוקם בחלק התחתון של העיר אלעד יתקבלו לסמינר ‘לדעת חכמה’.

בהמשך ההסכם שקיבל תוקף פסק דין נאמר:

“העותרים (נוער כהלכה) מושכים את התנגדותם לבקשת ההקצאה למבנה שהגישה משיבה 6 (זלזניק) לעיריית אלעד”, אולם אם לא יינתן רישיון לשנת תשע”ו תבוטל ההקצאה.

“אין באמור כדי לגרוע מכל סמכות המוקנית כדין למשרד החינוך.

“למשרד החינוך הזכות לבטל או לבקש לשנות את ההסכם עד מחר”.

עו”ד יואב ללום אמר לחרדים 10: “המשמעות היא כי מיגרנו את האפלייה מהשנה, וקבענו תקדים אזורי רישום מן השנה הבאה”.

•הידיעה עודכנה בשעה 18:10

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות