בני הערובה מפיגוע ה’היפר כשר’ בפריס תובעים את התקשורת

לטענתם של בני הערובה דיווחה התקשורת על מקום מסתורם בחדר הקירור, והמחבל שעקב אחרי ערוצי החדשות, עשוי היה בקלות לקבל את המידע: "סיקור התקשורת משול היה לאדם שמדרבן את זולתו לבצע פשע"
אליעזר היון
ד' אלול התשע"ה / 19.08.2015 14:58

ניצולים מהפיגוע הרצחני ב’היפר-כשר’ בפריז תובעים את התקשורת הצרפתית בטענה כי דיווחו ממקום האירוע, ובכך סיכנו את חייהם.

 בפיגוע שהתרחש ב-9 לינואר 2015 פרץ מחבל מוסלמי לחנות ה’היפר כשר’ ברובע ה- 12 בפריז, שבה קבוצה של בני ערובה מעובדי המרכול ולקוחותיו, ורצח ארבעה מהם.

במהלך המצור על המרכול דיווחה התקשורת הצרפתית בכל רגע נתון על המתרחש, ולטענת בני הערובה שנותרו בחיים, נהגה ‘בחוסר אחריות בסיסי ביותר’, תוך סיכון חייהם.

כלי התקשורת הצרפתי ה-BFMTV הינו אחד מהנתבעים. בערוץ, שפועל 24 שעות ביממה שודר – עדיין בשעת המצור – כי קבוצת לקוחות, ובתוכה פעוט כבן 3 מסתתרת בחדר קירור בסיועו של אחד מעובדי המקום. המחבל, כך טוען עורך דינם פטריק קלוגמן, עשוי היה ללא כל מאמץ להיחשף לשידורים אלו, ולפגוע במסתתרים.

עוד אמר קלוגמן כי סיקור התקשורת, משול לאדם שמדרבן את זולתו לבצע פשע: “קוליבאלי [המחבל] עקב אחרי כלי התקשורת, ולמרבה המזל לא נחשף לערוץ החדשות של BFMTV”.

העונש על עבירה מן הסוג הזה עלול להגיע לשנת מאסר ולקנס בסך 15 אלף אירו.

עם הגשת כתב התביעה, מיהר ערוץ החדשות להתנצל על השידור, והביע צער על כך שהמידע “גרם לבני הערובה לחוש כי חייהם נתונים בסכנה”.

בערוץ החדשות הדגישו כי אמנם הוזכרה ההסתתרות בחדר הקירור, אך הדבר נעשה פעם אחת בלבד, ומיד לאחר מכן, קבע הערוך הראשי כי מידע זה לא ישודר שוב: “הבנו שזו היתה טעות של אחד העיתונאים שלנו, והיא תוקנה במהירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות