כדאי הוא רבי שמעון • ל”ג בעומר במירון: איפה מדליקים ומתי

החלו חגיגות ל"ג בעומר תשע"ד: במירון שוהים כבר רבבות איש, שהקדימו להגיע אל חגיגות ההילולא של רשב"י • אילו אדמו"רים שבתו במירון, איפה נערכוו טישים, ומי ידליק ראשון במוצאי-שבת • מדריך
שמואל הכהן
ט"ז אייר התשע"ד / 16.05.2014 10:38

החלו חגיגות ל”ג בעומר תשע”ד: ביישוב מירון שוהים כבר ביום שישי בבוקר אלפי איש, שהקדימו להגיע אל חגיגות ההילולא של רשב”י, וההכנות בשטח לקראת הגעת הרבבות שצפויים להעלות במוצאי-שבת למירון, כדי להשתתף בהדלקות הענק, להשתטח על הציון הקדוש בתפילה ולהשתתף בריקודי השמחה – בעיצומן.

• לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

אלפי המקדמים לבוא לקראת שבת ל”ג בעומר מתארחים בבתי היישוב מירון, בצימרים, מלונות, כמו גם במוסדות ולולים שהוסבו למתחמי לינה. אלפים אחרים שוהים בישובי הסביבה, כמו גם בצפת וטבריה.

בראש החוגגים השובתים במירון בשבת יהיו האדמו”ר מבאיאן, השוהה במירון לקראת ההדלקה המרכזית שתפתח את אירועי ל”ג בעומר, כמסורת בית רוזי’ן. מי שמרכז עניין רב בקרב האלפים הוא המשפיע רבי אלימלך בידרמן, שישבות השבת במירון, ויערוך טיש בליל שבת בשאטר הענק של ‘צדקת הרשב”י’ בדרך מהדרין. גם האדמו”ר הרה”צ יצחק בידרמן מלעלוב ירושלים ישהה השבת במירון עם קהל מעריציו וחסידיו.

מאות מחסידי קרלין סטולין יעשו את השבת בצל האדמו”ר, במתחם  בני עקיבא. גם האדמו”ר הר”ש מזוויעהל שוהה השבת במירון עם קהל חסידיו. עוד אישיות מיוחדת תשהה במירון: האדמו״ר הרה״צ רבי יוסף יואל קאהן ממבקשי אמונה, שיערוך שולחנו בליל שבת. 

האדמו”ר מביאלה ישהה השבת בבית מדרשו בצפת, כאשר המוני מתארחים בעיר צפויים להשתתף בטישים שיערוך. גם האדמו”ר מביאלה בני-ברק ישהה השבת בצפת. גם נשיא מועצת החכמים של ש”ס, ראש ישיבת ‘פורת יוסף’, הגאון רבי שלום כהן, יתארח השבת בעיר המקובלים, ויקיים הדלקה במוצאי-שבת.

הגאון רבי מרדכי זיבלר מסטוצין-ארה”ב שוהה לראשונה עם חסידיו סמוך למירון – בישוב בר יוחאי, לקראת ההדלקה שיערוך במוצאי-שבת. האדמו”ר מספינקא-ארה”ב שוהה בשבת בטבריה – ויגיע במוצ”ש עם חסידיו למירון.   

ביום שישי בצהריים יצאה מצפת התהלוכה המסורתית של משפחת עבו לכיוון מירון. התהלוכה נהוגה כבר כ-‏120 שנה – עוד מהימים בהם לא היה ספר תורה בציון הרשב”י, ולקראת יום ההילולא היו מביאים ספר תורה עתיק, בן 400 שנה, מבית הכנסת אבוהב. בתהלוכה הרגלית משתתפים אישי ציבור מהציבור הספרדי. כוחות משטרה גדולים מאבטחים את התהלוכה.

מתי מדליקין

החגיגות במירון מתחילות רשמית במוצאי-שבת, במעמד ההדלקה המרכזית של האדמו”ר מבאיאן, שלו ה’חזקה’ על הדלקת המדורה שעל גג הציון. השעה הרשמית בה ידליק האדמו”ר את המדורה היא 23:30 בלילה, אולם יתכנו שינויים. ההדלקה של באיאן מושכת רבבות צופים, אולם השנה, בצעד חריג הורה האדמו”ר שלא לתעד את ההדלקה בצילומים. מיד עם תום ההדלקה מתחילים הכליזמרים בניגון שירי מירון, וקהל האלפים מתחיל בריקודים הנמשכים כ-20 שעות ללא הפסקה. 

האדמו”ר מקרלין, השוהה כאמור עם חסידיו במהלך השבת במירון, ידליק את המדורה של החסידות במתחם בני עקיבא במעלה ההר כשעה לאחר שבת. על פי התכנית, בשעה 1:00 לאחר חצות, ידליקו אנשי החסידות יחד עם בני האדמו”ר מדורה נוספת. גם ההדלקה של קהילת ‘שובו בנים’ צפויה בשעה זו. מההדלקה ייעדר מנהיג הקהילה, הגאון רבי  אליעזר ברלנד, השוהה באפריקה. רבים מאנשי קהילת ‘שובו בנים’ בירושלים ישתתפו קודם לכן, כשעה לאחר צאת השבת, בהדלקה שעורך הרב שלום ארוש, מנהיג מוסדות ‘חוט של חסד’, בירושלים.

בשעה 3:00 לפנות בוקר צפויה ההדלקה המסורתית של הראשון לציון הגר”ש עמאר, כמו גם ההדלקה של קהילת סאטמר.

במהלך כל הלילה צפויים לנהור אל החגיגות רבבות מכל רחבי הארץ, כאשר במתחם הציון מתקיימות תפילות לצד ריקודים סוערים. במהלך היום גם מתקיימים טקסי החלאקה למאות ילדים בני שלוש, המגיעים עם בני משפחותיהם.

ההדלקה של תולדות

הדלקות נוספות שמרכזות צופים רבים יתקיימו שוב החל משעות הצהריים:  האדמו”ר מרחמסטריווקא צפו להדליק מדורה לכבוד ההילולא בשעות הצהריים, במתחם ההדלקה של חסידות באיאן, על גג ציון הרשב”י. בשעה 13:00 ן-14:30 ידליקו את המדורות קהילת ברסלב של הרב קעניג מצפת, וקהילת המתמידים של רבי לייבל מינצברג מירושלים.

בשעה 16:00 צפויה ההדלקה של חסידות לעלוב, כאשר השנה האדמו”ר ייעדר מהמעמד, בשל זיהום חמור ברגלו. זקני החסידים ידליקו את המדורה במקומו.

הדלקות מרכזיות שחותמות את יום ההילולא – בהן משתתפים רבבות יתקיימו בשעה 18:00 במתחם חסידות תולדות אברהם יצחק, הממוקם סמוך לגג הציון, ולאחריה ההדלקה המרכזית בראשות אחיו, האדמו”ר מתולדות אהרון, הנערכת במתחם תולדות אהרון, הנערכת במשך שעה ארוכה ומרכזת עניין רב.

בתוך כך, ארגון איחוד הצלה במירון פתח כבר במבצע האבטחה הגדול של ל”ג בעומר. עד כה טופלו, החל מאמש 15 מקרים רפואיים, ביניהם אדם שהתחשמל במהלך עבודות במקום, ומקרים נוספים של פציעות, חבלות, התעלפויות, ובעיות נשימה.

רופאים פרמדיקים וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה פועלים כבר בשטח היישוב מירון במשמרות סביב השעו,ן בכדי להעניק טיפול רפואי לחוגגים בעת הצורך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבינו האדמו"ר שליט"א (מצאנז) לא אוחז מזה
    16/05/2014 12:02
    שלמה