“הקריסה הגדולה לא תהיה במירון, אלא בפקקים מטורפים בדרך למירון”

התחבורה למירון תקרוס? אם לשפוט לפי ההתנהלות ביום חמישי, היא כבר קרסה: המונים המתינו שעות לאוטובוסים בירושלים ובני ברק • סמנכ"ל 'נתיב': "הייתה תקלה" • נהג שנסע 4 שעות לצפת: "הקריסה תהיה בפקקים. מבצעים עבודות בכבישים"
יוני גרין
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 20:07

התחבורה בדרך לחגיגות ל”ג בעומר במירון תקרוס? אם לשפוט לפי ההתנהלות של חברות התחבורה היום, התחבורה כבר קרסה.

• לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

במערכת חרדים10 התקבלו היום פניות רבות מצד נהגים הנאלצים להישאר מחוץ ליישוב מירון, לאחר שהמשטרה חסמה את הכניסה ליישוב בשעות הצהרים, למרות שבהודעות המשטרה על הלו”ז הצפוי נאמר כי היישוב ייסגר ביום שישי בבוקר.

תלונות נוספות הגיעו גם מצד נוסעי התחבורה הציבורית שעשו כבר היום את דרכם אל מירון, כאשר בתחנות האוטובוסים נוצרו עומסים חריגים ומאות איש המתינו בתחנות. “הזמנתי צימר לשבת בישוב בר יוחאי הסמוך למירון” אומר אחד הנוסעים. “יש לנו רכב, אך בגלל המלצות המשטרה החלטנו לצאת בתחבורה ציבורית בקו 984 מירושלים לצפת. לפי לוח הזמנים, בשעה 13:00. התייצבנו בתחנה במסוף אגד בהמרפא הר חוצבים בירושלים. המתנו – הגיעו שני אוטובוסים שמיד התמלאו. הפקח אמר להמתין חצי שעה, אבל רק בשעה 15:00 הגיע אוטובוס בו אנו יושבים בצפיפות, והמונים נשארו בתחנה”.

גם בבני ברק מצאו עצמם מאות איש תקועים בתחנות, ממתינים לשווא לאוטובוסים של חברת נתיב אקספרס. סמנכ”ל החברה, זאב סוננזון אמר לקול חי, כי “הייתה תקלה. אנחנו שולחים כעת עשרות אוטובוסים לבני-ברק.

“פקקים מטורפים בגלל עבודות בכבישים”

אלא שהבעיה הגדולה באמת, כך נראה, לא תהיה במירון או בתחנות היציאה. על-פי עדויות נהגים שעשו את דרכם צפונה כבר היום, אורכת הנסיעה מאיזור המרכז לצפת בין שלוש לארבע שעות. כך, למשל, מי שפתח בשעה 19:00 את האפליקציה של ‘וויז’ וביקש להגיע לצפת, קיבל הודעה כי הזמן שיקח להגיע אל היעד הוא למעלה משלוש שעות.

נהג שהגיע הערב לצפת, אומר לחרדים10: “לקח לי ארבע שעות נסיעה מכפר חב”ד לצפת. אם אתם שואלים אותי, הקריסה הגדולה לא תהיה במירון. הקריסה תהיה בפקקים מטורפים בדרך למירון. ישנם כמה כבישים בדרך צפונה שמתבצעות בהם עבודות, ובשל כך חתכו את השוליים, ויש רק נתיב אחד או שניים, וגם הם מאוד צרים.

“פעם שניה בשבועיים האחרונים שאני נוסע לצפון, והפקקים במקומות האלה מטורפים. אז תרשמו לעצמכם, אלו המקומות שבגללם גם אם תיסעו באוטובוס של אגד – יקח לכם חמש שעות להגיע למירון: כביש 6, בקטע האחרון – יקנעם עד צומת אלונים; צומת גולני עד צומת קדרים; צומת קדרים עד צומת החיבור עם כביש 90”.

“הכניסה למירון יכולה להיסגר שוב לסרוגין”

דובר המשטרה לעיתונות החרדית, שבתי גרברצ’יק, אומר לחרדים10: “בחלקים מסוימים של היום נוצר עומס רכבים אדיר ביישוב מירון – ואין מקומות חניה. לכן המשטרה הגבילה כניסת רכבים. כעת הכניסה נפתחה שוב, ויכולה להסגר שוב לסירוגין, אם יחזור שוב מצב כזה”.

עוד נמסר מהמשטרה: במחוז הצפוני ובאגף התנועה הושלמה ההיערכות לקראת ההילולה במירון. מעל אלף שוטרים ומתנדבים מהמחוז הצפוני ואגף התנועה יטלו חלק במבצע האבטחה והתנועה המורכב. לטובת ציבור החוגגים הוקם מרכז מידע שמספרו 1700-500-679. המרכז יחל לפעול ממחר (שישי) בשעות הבוקר.

מחר יום שישי בשעות הבוקר תיסגר כניסת כלי רכב למתחם הקבר ולמושב (למעט דיירי המושב והספקים שכניסתם ויציאתם תאושר על ידי המשטרה עד כניסת השבת).

עם צאת השבת צפויה הגעתם של מאות אלפי חוגגים מכל רחבי הארץ, אשר יגיעו באמצעות אוטובוסים. הגעת החוגגים למתחם הקבר תתאפשר רק באמצעות אוטובוסים ובאמצעות היסעים (שאטלים) מהחניונים אשר הוכשרו מבעוד מועד. לטובת החוגגים המגיעים למירון וביוזמה של שוטרי תחנת בית שאן, בשיתוף שוטר קהילתי מבקעת הירדן, תלמידי ביה”ס ‘קשת יהונתן’ והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוקמה תחנת רענון לנהגים ולנוסעים בחסם “בזק”.

“רגישות כלפי ציבור החוגגים”

בתחנת הרענון יחולקו בין היתר שתיה, כיבוד קל ותפילת הדרך. אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג במשנה זהירות, לבצע עצירת רענון ולהימנע מנהיגה ממושכת”.

ניצב זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני הדגיש בפני מפקדי הכוחות: “מבצע ההילולה של הרשב”י במירון הינו אירוע גדול, משמעותי וחשוב מהבחינה הדתית ובהתאם לכך מהווה אתגר מבצעי מורכב. בשל אורכו של המבצע, נדרשת מהשוטרים ערנות מבצעית אפקטיביות וגילוי רגישות כלפי ציבור החוגגים. בטוחני ששוטרי המחוז הצפוני ואגף התנועה יתנו את השירות המקצועי והטוב לאלפי החוגגים ויאפשרו להם להגיע בביטחה לחגוג את ההילולה, תוך פגיעה מינימלית בשגרת תושבי האיזור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחר תח"צ זה רק בהזמנה מראש
    16/05/2014 01:31
    גצי
  1. מכרו היום כרטיסים עבור מחר מוצ”ש ויום א