המ”מ הפצוע משחזר: “מזהה את המחבל, יורה – ומנטרל”

סגן דניאל אלבז, מפקד מחלקה בבית הספר למקצועות החי"ר, משחזר את פיגוע הדריסה ליד שילה • "בשעה 15:15 בערך אני מזהה רכב שמתקרב אלי במהירות גבוהה" • "אני מזהה את המחבל מנסה לצאת מהרכב, יורה ומנטרל את האירוע" • הרופאים נאבקים על חיי שני החיילים שנפצעו קשה • אלבז, שנפצע קל, צפוי להשתחרר בשעות הקרובות
שי וייספיש
כ"א אב התשע"ה / 06.08.2015 20:30

מחקירת פיגוע הדריסה שהתרחש היום (חמישי) אחר הצהרים בסמוך לצומת שילה שבשומרון, בו נפצעו שלושה לוחמי צה”ל, עולה כי מפקד המחלקה, שנפצע באורח קל, הצליח לדרוך את כלי הנשק, לירות במחבל ובכך לעצור אותו.

“בשעה 15:00 בצהריים אני מבצע את המשימות שלי כחלק מהמשימות של הגזרה המבצעית, תגבור הכוחות באיו”ש”, מספר סגן דניאל אלבז. “בשעה 15:15 בערך אני מזהה רכב שמתקרב אלי במהירות גבוהה.

“לפני שהגיע אלי, הרכב ביצע פנייה חדה, פוגע בי ובשני החיילים שלי”.

בשלב זה הוא מבין שמדובר בפיגוע טרור. “אני מזהה את המחבל מנסה לצאת מהרכב, יורה ומנטרל את האירוע”, תיאר אלבז, שמאושפז במצב קל בבית החולים בילינסון בפתח תקווה וצפוי להשתחרר בשעות הקרובות.

שלושת החיילים משרתים בגדוד 17 בבית הספר למקצועות החי”ר והם הגיעו לאזור כחלק מתגבור כוחות צה”ל בבנימין.

מחקירת האירוע של מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ליאור כרמלי עלה, כי כלי הרכב שהיה נהוג בידי המחבל הגיע מכיוון צפון, סטה לנתיב הנגדי ופגע בכוח הצבאי שצעד בקרבת הכפר סינג’יל.

שני החיילים שנפצעו באורח קשה, פונו לבית החולים הדסה עין כרם באמצעות מסוק, והרופאים נאבקים על חייהם. מפקד המחלקה הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

המחבל, שנורה בידי חיילי צה”ל ונפצע קשה, טופל בשטח, ופונה לבית החולים שערי צדק בבירה.

בשלב זה נבדקת האפשרות שהמחבל הפוגע, תושב כפר בידו שמצפון לירושלים, התגייס רק לאחרונה לזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קאסם.

ההערכה היא שהוא נסע ברכב ישראלי גנוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות