לקראת ערב: הושגה שליטה על השריפה באבן ספיר; בתים עלו באש

הושגה שליטה: עשרות צוותי כיבוי פעלו לכיבוי השריפה, לצד מטוסים עם חומר מעכב בעירה • כל בתי מושב אבן ספיר והחניונים התחתונים של בית החולים הדסה עין כרם פונו • כבאי האש: "פתחנו בחקירה.אנחנו בודקים את כל הכיוונים"
שי וייספיש
י"ז אב התשע"ה / 02.08.2015 13:36

שריפת חורש וצמחייה פרצה בצהרים (ראשון) בסמוך למושב אבן ספיר, שליד שכונת עין כרם בירושלים, ומאז היא הולכת ומתפשטת.

50 צוותי כיבוי, וכ-150 לוחמי אש ומתנדבים, ושמונה מטוסי כיבוי עם חומר מעכב בעירה שהוזנקו לסייע לכוחות הקרקע, פעלו לכבות את השריפה. כמו כן בנוסף, לכוחות סייעו כבאיות של חיל האוויר, וקק”ל. את הכוחות איבטחו כוחות גדולים של מד”א ומשטרה.

מעט אחרי השעה 19:30, נמסר מדוברות כב”ה ירושלים: “בתום מאבק עיקש ומתמשך ותוך כדי סיכון עצמי אדיר, השיגו לוחמי האש שליטה בשריפה באבן ספיר. צוותי הכיבוי נשארים בשטח לביצוע פעולות כיבוי סופי ומניעת התחדשות האש בשנית”.

בשל השתוללות האש, פונו כל תושבי אבן ספיר מבתיהם. דובר המשטרה מסר כי האש פגעה בשלושה בתים במושב ובמספר מחסנים ולולים, שבחלקם קיימת מעורבות של אסבסט.

בהמשך פונו גם החניונים התחתונים של בית החולים הדסה עין כרם.

המשרד להגנת הסביבה הזהיר כי השריפה גרמה לשריפת מבנים בעלי גגות אסבסט, ועל כן הוא ממליץ לתושבי אבן ספיר, אורה, עמינדב, צור הדסה ותושבי השכונות הדרום מערביות בירושלים: קריית מנחם, קריית יובל, עיר גנים, בית הכרם, עין כרם, ומבקרי בית החולים הדסה עין כרם להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור. לפי ההודעה ניתן להפעיל מזגנים מפוצלים בלבד.

מבית החולים הדסה נמסר כי המרכז הרפואי נמצא בקשר עם גורמי הכיבוי וההצלה ועם משטרת ישראל לנוכח השריפה במושב אבן ספיר. המשטרה ביקשה שלא להגיע לאזור השריפה.

במהלך פעולות הכיבוי נפגעו שלושה לוחמי אש מהעשן והאש. צוותי מד”א העניקו להם טיפול ראשוני ופינו לבית חולים את אחד הכבאים שנפגע באורח קל משאיפת עשן.

בנוסף פונתה אזרחית מרותקת לכיסא גלגלים מאבן ספיר לשטח כינוס באזור. 

עדיין לא ידוע מה גרם לשריפה, אולם נראה כי מזג האוויר השרבי וההכבדה שנרשמה היום בעומס החום הם הגורמים, עם זאת במשטרה עדיין לא שללו את החשד להצתה.

דובר כבאות אש ירושלים, אודי גל, אמר: “בשעה 12:30 קיבלנו דיווח על השריפה וכעת עשרות צוותי כיבוי אש פועלים במקום”. לדבריו, יש סכנה לישובים סמוכים ואין שליטה על האש. “פתחנו בחקירה במקביל לכיבוי השריפה ואנחנו בודקים את כל הכיוונים”, הוסיף גל.

בשעות הצהריים פרצו שתי שריפות נוספות: האחת בכניסה להתנחלות אלון מורה שבשומרון, שם פועלים שלושה צוותי כיבוי, והשנייה בסמוך למחנה עופר, ליד צומת גבעת זאב, לשם הוקפצו חמישה צוותי כיבוי שמנסים להשתלט על הלהבות. כמו כן הוזעקו שני מטוסי כיבוי.

בשל ריבוי אירועים וטיפול במוקדי דליקות, הופעל נוהל חירום וצוותי כיבוי נוספים מוזעקים מבתיהם כדי לאייש את התחנות בגזרות.

במקביל פרצה שריפה בסמוך לכפר חוסאן שבאזור ירושלים. שני צוותי כיבוי הוזעקו למקום.

בשריפה שפרצה בליפתא נפגע לוחם אש.

• הידיעה עודכנה בשעה 19:38

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות