מתווה הגז: אריה דרעי התקפל • כבל: הוא יחתום; יחימוביץ’: התקפלות בזיונית

יו"ר ועדת הכלכלה חשף בדיון בוועדה כי שר הכלכלה מתכוון לחתום על הבקשה לאשר את מתווה הגז במסגרת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים • המשמעות: ניתן להעביר את מתווה הגז ללא צורך להביא את העברת הסמכויות לאישור מליאת הכנסת • דרעי הביע מורת רוחו מדברי כבל: "רק לאחר אישור המתווה במליאה אשקול האם להפעיל את הסעיף"
נחמן גור
ה' אב התשע"ה / 21.07.2015 12:50

נכנע לראש הממשלה? יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ איתן כבל, חשף היום (שלישי) בדיון שהתקיים בוועדה כי שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון לחתום על הבקשה לאשר את מתווה הגז במסגרת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.

בכך למעשה חוזר בו דרעי מסירובו לחתום על מתווה הגז, סירוב שהצריך את העברת סמכויותיו לממשלה, ואת אישור הכנסת להעברה – מהלך שנכשל בתחילה.

כבל חשף את הדברים בדיון בעניין מתווה הגז שמתקיים היום בוועדת הכלכלה, ועוסק בהיבטים המדיניים והביטחוניים של המתווה.

כבל סיפר בדיון: “אתמול לבקשתו של שר הכלכלה, ח”כ אריה מכלוף דרעי, ולבקשת שר האנרגיה, יובל שטייניץ, יחד עם המשנה ליועמ”ש לממשלה אבי ליכט ביקשו להיפגש איתי ולהציג בפני כמה עניינים. הם ביקשו להודיע לי ששר הכלכלה מתכוון להגיש לי בקשה להפעיל את סעיף 52. שר הכלכלה בכבודו ובעצמו.

“שאלתי כמה פעמים כדי להבין בדיוק כי יש שינוי תוך כדי תנועה ועניינים נפתחים לגמרי. אם שר הכלכלה יניח את הבקשה לפי סעיף 52 מתייתר הדיון של העברת סמכויות במליאת הכנסת, במשמעות זו שיש מצב שבעצם ישראל ביתנו הטענה הפרוצדורלית שלהם מתייתרת, זה לפי המידע הגלוי”, ציין כבל.

“שאלו אותי מתי בכוונתנו לזמן את הוועדה”, הוסיף כבל. “לאחר שהמשנה ליועמ”ש ליכט הציג את החלופות, הודענו אני והיועצת המשפטית של הוועדה, עו”ד אתי בנדלר, כי מכיוון שהפעלת סעיף 52 היא ראשונית, אז עד שלא יסתיים התהליך, דהיינו שימוע, ועד שהמתווה לא יהיה שלם לא נעשה שום קיצורים. לא נביא זאת להתייעצות לפני שהממשלה תסיים את השימוע ותגבש מתווה סופי.

“הם ביקשו את דעתי, סברתי שאני לא יכול לתת תשובה מהרגע להרגע, אבל בוודאי שנצטרך לשקול כיצד לפעול. אני מודיע שאני רואה לנכון לפעול בכל הכלים העומדים לרשותי כדי להתמודד עם השאלה שתונח לפתחנו.

“זה מאוד משמעותי. יש בו שינוי גדול של סדר הדברים כפי שהתנהלו עד לרגע זה”.

דרעי הגיב לדברי איתן כבל, ואמר כי אינו מוכן להפעיל כבר עכשיו את סעיף 52, אולם לא הכחיש כי יאשר זאת בתום אישור המתווה בממשלה ובכנסת.

“כפי שהודעתי בעבר לממשלה, אני לא מוכן להפעיל את סעיף 52 ולפיכך הממשלה לקחה את הסמכות להפעלת הסעיף”, אומר דרעי. “לאחר שהכנסת לא אישרה את הודעת הממשלה בעניין, הסמכות להפעלת הסעיף נשארה בסמכות שר הכלכלה.

“ראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ הודיעו לשר דרעי כי הממשלה תאשר את המתווה, לאחר מכן יובא לאישור הכנסת ורק לאחר אישור מליאת הכנסת, אשקול האם להפעיל את סעיף 52.

“לא ביקשתי מח”כ איתן כבל לקיים התייעצות על סעיף 52.

“אתמול, בכנסת, התקיימה ישיבה בהשתתפותי עם השר שטייניץ, המשנה ליועץ המשפטי עו”ד אבי ליכט וח”כ כבל ושם נבדקו לוחות הזמנים והאפשרויות המשפטיות הקיימות.

“צר לי שבתום ישיבה זאת בחר ח”כ כבל להודיע מה שהודיע ואף הבעתי כעת בפניו את מורת רוחי מתוכן דבריו”.

ח”כ שלי יחימוביץ צייצה בתגובה להודעת דרעי: “אחרי ההתקפלות הבזיונית, דרעי מנסה למזער נזקים, טוען שיפעיל את 52 רק אחרי דיון בכנסת. אלא שברגע שלוקח אליו חזרה את 52 אין ממילא שום הליך בכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נמאס כבר ממשחקים והחכמויות... רוצים חיים טובים ופשוטים
    21/07/2015 15:44
    דורון
  1. ה’ יעזור……….