6 בעד, 94 נגד: נדחתה הצעת החוק לעונש מוות על מחבלים של שרון גל

רק חברי הכנסת של ישראל ביתנו הצביעו בעד החוק • השרה איילת שקד: "לבקשת הליכוד הקמנו צוות שיבחן את הסוגיה. מכיוון שהמציע בחר להעלות את ההצעה בכל זאת - הממשלה מתנגדת"
נחמן גור
כ"ח תמוז התשע"ה / 15.07.2015 16:51

המחבלים יכולים להמשיך בלימודים: מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי)  בקריאה טרומית את הצעת חוק ‘עונשו מוות למחבלים’ של ח”כ שרון גל  ברוב של 94 קולות נגד ושישה קולות בעד.

הצעת החוק קראה לגזור עונש מוות על מי שביצע רצח על רקע לאומני.

סיעת ישראל ביתנו לא הצליחה לגייס אפילו חבר כנסת אחד שיצביע בעד החוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי “המאבק בטרור הוא האתגר הגדול ביותר של העולם במאה ה-21, ובכלל זה, וביתר שאת, האתגר הגדול של ישראל. מטרתה של הצעת חוק זו היא כלי הרתעה משמעותי למבצעי פעולות טרור ביודעם כי ישראל מחמירה מדיניותה ולא מתפשרת עוד על ביצוע פשע מסוג זה. אשר על כן, במציאות עמה מתמודדת ישראל – עונש מוות למחבלים הוא הכרח הרתעתי”.

ח”כ גל אמר: ”יש רגעים בקריירה הפוליטית שהם רגעי מבחן. אם נעביר את החוק הזה נציל חיי אדם ומעל הכל נעשה צדק ונעביר מסר ברור לארגוני הטרור שדם יהודים אינו הפקר. אני תוהה אם תלכו עם 87% מהציבור הישראלי שתומכים בחוק, או שתבחרו בגלל פוליטיקה קטנה וקטנונית להפנות להם עורף. אין לי ספק כי אם כל אחד היה מצביע לפי צו מצפונו ולא לפי שיקולים אחרים, החוק יעבור”.

הוא פנה באופן אישי לכל אחד מחברי הכנסת של הבית היהודי והליכוד: “לפני שאנחנו פוליטיקאים אנחנו חייבים להיות בני אדם ולתמוך במה שהצהרנו שנתמוך בו, בלי קומבינות פוליטיות. אתם עומדים למבחן. תנו קרדיט לבתי המשפט שידעו מתי להפעיל את החוק, אבל תנו להם כלים.

“אתם מעדיפים לתת פרס לטרור מאשר לתת פרס לישראל ביתנו”, טען גל.

שרת המשפטים איילת שקד השיבה בשם הממשלה, ואמרה: “ועדת שרים לענייני חקיקה קיבלה את בקשת הליכוד להקמת צוות שיבחן את הסוגיה במשך שלושה חודשים, מכיוון שהמציע בחר להעלות את ההצעה בכל זאת ומבלי להיכנס לגופו של עניין, הממשלה מתנגדת.

”היום בבתי הדין הצבאיים יש עונש מוות, צריך שהפרקליטות במקרים קיצוניים תדרוש את זה”, הדגישה שקד.

בהצעת החוק תמכו 6 חברי כנסת והתנגדו 94.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות