מתקפת הטרור • מצרים: מאה לוחמי דאעש נהרגו בסיני

הקרבות בסיני, שהחלו הבוקר בתקיפה משולבת של לוחמי דאעש, נמשכו גם הערב • הודעה רשמית של צבא מצרים: רק 17 חיילים מצרים נהרגו, בניגוד לדיווחים על עשרות הרוגים • נתניהו: "דאעש מתדפק על גבולותינו" • ראש הממשלה המצרי: "אנחנו ניצבים בפני מלחמה אמיתית" • ישראל סגרה מעברי הגבול: חשש שלוחמי דאעש יפנו האש אל עבר ישראל
חיים טוויל
י"ד תמוז התשע"ה / 01.07.2015 18:50

צבא מצרים הודיע הערב (רביעי) בהודעה רשמית, כי בקרבות שפרצו בחצי האי סיני לאחר מתקפת הטרור המשולבת של ללוחמי ארגון הטרור ‘אנסאר בית אל-מקדס’, שנשבעו אמונים לדאעש, נהרגו מאה טרוריסטים.

כמו כן, הודיע הצבא כי בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת השונים, לפיהם נהרגו עשרות חיילים, עד כה נהרגו 17 חיילים בלבד.

“מצרים נמצאת במלחמת קשה מול הטרור”, נמסר בהודעה. “אנו מבטיחים לעם המצרי כי יש לנו את הרצון וההתמדה לעקור את הטרור מהשורש. ההתקפות הצבאיות תמשכנה עד שחצי האי סיני יטוהר כולו מהטרוריסטים”.

הקרבות בחצי האי סיני בין כוחות הצבא המצרי ללוחמי ארגון הטרור ‘אנסאר בית אל-מקדס’, החלו הבוקר (רביעי) בפעולת טרור משולבת. על פי דיווחים בתקשורת המצרית, לוחמי הטרור ביצעו במהלך היום יותר מ-19 מארבים לכוחות צבא מצרים בסיני.

על פי דיווחים של עדי ראיה ברשתות החברתיות, לוחמי הטרור חטפו חיילים מצרים. בצבא מצרים לא מאשרים את נכונות הידיעה. כמו כן דווח כי חלק מקציני הצבא המצרי ברחו מאיזור הקרבות והשאירו חיילים פצועים וגופות בשטח.

גורם ביטחוני בסיני אמר לכלי תקשורת מצרי כי במתקפת הטרור לקחו חלק 120 מחבלים.

המצרים הזינקו מטוסי F-16 ומסוקי אפאצ’י לאזור ותקפו את המקומות בהם התבצרו הטרוריסטים. לפי דיווח ברשת סקיי ניוז בשפה הערבית, עשרות מחבלים נהרגו בהפצצות של כלי הטיס, ובסיוע כוחות קרקעיים חוסלו חלק ניכר מלוחמי דאעש שהשתתפו בתקיפה הבוקר.

נתניהו: עם מצרים במאבק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהרים למתרחש בגבול מצרים, במהלך ביקור פצועים מפיגוע הירי בשבות רחל ובקבר רחל ואמר: “דאעש מתדפק על גבולותינו”.

“דאעש לא רק אל מול גולן, הוא כרגע גם במצרים, אל מול רפיח, כלומר אל מול גבולותינו. אנחנו שותפים עם מצרים ועם מדינות רבות אחרות במזרח התיכון ובעולם במאבק נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני, שמונחה על ידי שני גורמים – איראן, השיעים הקיצונים, ודאעש, הסונים הקיצונים, וגם מצד פלגים אחרים כמו החמאס”.

ראש הממשלה הבטיח כי ישראל תפגע בטרוריסטים – והתייחס לגל הטרור האחרון ביו”ש וירושלים: “אנחנו נאבקים בהם. אנחנו יודעים שהם גם מכים בתוך גבולותינו כפי שקרה כאן, אבל אנחנו יודעים גם שאנחנו סיכלנו יותר מ-200 ניסיונות פיגועים מאז תחילת השנה שעברה, וגם אל המרצחים הללו והמפגעים הללו אנחנו נגיע. אנחנו נגבה מחיר כבד גם מהטרוריסטים וגם משולחיהם ותומכיהם”.

גם ראש ממשלת מצרים אבראהים מחלב, הגיב לראשונה לתקיפה ואמר: “מצרים ניצבת בפני מלחמה אמתית”.

מחלב צפוי להגיש לנשיא א-סיסי מספר חוקים שנועדו לסייע למדינה במאבק בטרור.

המעברים נסגרו

בעקבות המתקפה המצרית הרחבה, סגר משרד הביטחון את המעבר בכרם שלום וכן את מעבר ניצנה בגבול מצרים, מחשש שלוחמי דאע”ש ינסו להפנות את האש שלהם לעבר ישראל.

צה”ל מגביר ערנות לאורך הגבול המצרי ומשולש הגבולות עם עזה ומצרים, לאחר שהתקבל דיווח לפיו חלק מהמחבלים של דאע”ש הצליחו להשתלט על טנק ונגמ”שים של הצבא המצרי.

 עוד הוחלט להרחיק אזרחים וחקלאים מאזורי הגדר ולתגבר את הגזרה בכוחות קרקעיים וכלי טיס. כוננות עליונה הוכרזה גם סמוך לתעלת סואץ שבמצרים, מחשש לפיגוע נגד תנועת השיט בתעלה.

גורם ביטחוני התייחס לפעילות בגבול והסביר את הפעילות הננקטת עתה, לאור התקרית הביטחונית ב-2012, שבמהלכה חדר כלי רכב משוריין ממצרים לישראל.

אחר הצהרים נשמעו שני פיצוצים ברפיח המצרית, הגובלת ברצועת עזה. לא נמסר דיווח באשר לסיבת הפיצוצים.

מתקפת הטרור המשולבת נפתחה הבוקר כאשר עשרות מחבלים איסלאמיים תקפו כמה מחסומים של הצבא באזור שייח זווייד בצפון סיני. המתקפה כללה פיצוץ מכונית תופת וירי טילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות