מלכה העיד: “אפי ברכה סירב לחקור חשד נגד הרב פינטו לפני 10 שנים”

עד המדינה, רב פקד ערן מלכה, מסר בעדותו כי תת ניצב אפרים ברכה חיבל, לדבריו, בחקירה שנוהלה כנגד הרב פינטו: "אתה יודע מי זה הרב פינטו? אין מצב, לא חוקרים אותו" • המשטרה: "דברי הבל והכפשה"
דוד ליבוביץ
ח' תמוז התשע"ה / 24.06.2015 21:05

תת ניצב אפרים ברכה מסתבך?

באתר וואלה!NEWS נחשף כי בעדויות נוספות של קצין המשטרה לשעבר, רב-פקד ערן מלכה, שמואשם במסגרת פרשת רונאל פישר בקבלת שוחד ושחתם על הסדר עד מדינה, הוא העלה טענות נגד תת-ניצב אפרים ברכה ונגד הרב יאשיהו פינטו.

לדברי מלכה, בחקירה שניהל הוא עצמו בשנת 2005, עלו חשדות נגד הרב יאשיהו פינטו, אולם אפרים ברכה, שעמד בראש צוות חקירה מיוחד, סירב לחקור אותן.

באותם ימים, צריך לזכור, היה ברכה מקורב לרב פינטו. היחסים בין השניים עלו על שרטון כאשר ברכה תיעד אותו מציע לו שוחד, בגינו נגזר על הרב פינטו עונש מאסר.

וכך אמר מלכה: “התנהלה חקירה בנוגע לארגון הפשע של אבי גבאי, שעסקה בגניבת דלקים. אפי ברכה עמד בראש צוות החקירה. התקיימה חקירה ענקית של מסלולי הכספים ומסלולי ההלבנה כאשר בדרך זיהינו תנועה של כספים לרב פינטו, הוצאנו צווים ואישרנו את העובדה שכספי העברה מכל חברות הסולר הגיעו לרב פינטו.

“פניתי לאפרים (ברכה) ואמרתי לו שצריך לחקור את הרב פינטו כי הכספים הגיעו אליו. אפי הטיל וטו ואסר עליי להזמין את הרב פינטו לחקירה, כשהוא ציין משהו כמו: ‘אתה יודע מי זה הרב פינטו? אין מצב, לא חוקרים אותו’. זה רוח הדברים, לא ציטוט מדויק”.

מלכה הסביר מדוע לא נחקר לבסוף הרב פינטו: “מבחינתי, קיבלתי הוראה וככה ביצעתי. אני לא הבעתי התנגדות והוא לא נחקר בסוף בפרשה על אף שהיו ראיות רבות על כך שכספי עבירה הגיעו לבסוף לרב פינטו.

“אני אמרתי לו שגבאי מוסר שהוא הביא את הכסף לחצר של הרב פינטו, ואיך נאמת את זה אם לא נחקור את הרב פינטו. הוא אמר לי: ‘עזוב, לא צריך’. הוא דיבר נורא בשקט”.

למרות עדות מפלילה זו, במשטרה לא מייחסים לה חשיבות מיוחדת.

בתגובה שהוציא דובר המשטרה נאמר: “הטענות מוכחשות מיסודן ואינן אלא דברי הבל והכפשה מפיו של נאשם בעבירות חמורות. הטענות נבדקו על ידי מח”ש ולא נמצא להן כל תימוכין שהצדיק המשך בדיקה.

“נדגיש כי ככל שיימצא כי בפרסום יש משום פגיעה בשמו הטוב של קצין משטרה והוצאת דיבתו רעה, שומר לעצמו הקצין המוזכר בו את הזכות לנקוט את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו למימוש זכויותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות