גפני: “פרס למפעילי תחבורה בשבת? זו החלטה פוליטית”

יו"ר ועדת הכספים תוקף את כוונת ראשי ארגוני איכות הסביבה להעניק פרס למפעילי תחבורה ציבורית בשבת בבירה • גפני: "החלטה חמורה, ומי שקיבל אותה עשה טעות נוראה. אם חושבים על איכות הסביבה, הרי שיש לתת פרס לאלו שלא נוסעים בשבת" • ח"כ יולי אדלשטיין, שאמור להשתתף בטקס: הכנסת רק מארחת. אני אפילו לא מעניק את הפרס
יוני גרין
ה' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 23:34

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, יוצא במחאה נגד הכוונה של ראשי ארגון הגג לאיכות הסביבה – ‘חיים וסביבה’ – להעניק פרס למפעילי תחבורה ציבורית בשבת בירושלים.

ח”כ גפני אמר כי מדובר בהחלטה תמוהה, חמורה, ובלתי הגיונית,  אשר גורמת לפוליטיזציה של נושא איכות הסביבה, פוגעת בכל שוחרי איכות הסביבה, ובמאבקי ארגוני הסביבה – אשר הוא עצמו היה שותף פעיל בהם כל השנים, בין היתר בנושא בניה בחופים, ובכל יתר הנושאים של איכות הסביבה.

“ההחלטה הזו חמורה, ומי שקיבל אותה עשה טעות נוראה”, אמר גפני. “אם חושבים על איכות הסביבה, הרי שיש לתת פרס לאלו שלא נוסעים כלל בשבת”.

גפני הוסיף:  “אין ספק שזו החלטה פוליטית לחלוטין, אשר אין לה מקום בקרב ארגוני הסביבה. מתן פרס לנושא זה, אשר פוגע בחלקי ציבור רבים המזוהים עם מאבקי ארגוני הסביבה השונים, מהווה פגיעה קשה וטעות חמורה מאד, ויש לבטל את ההחלטה”.

גפני אמר עוד כי שוחח בנושא עם יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין – אשר אמור להשתתף בטקס. גפני הביע את מחאתו על הפרס שיינתן למפעילי התחבורה הציבורית בשבת, ולדבריו, יו”ר הכנסת אמר כי לכנסת אין כל קשר לנושא, מלבד אירוח הטקס בפועל, וכי לדבריו יו”ר הכנסת אף לא אמור להעניק את הפרס.

 “אני מלווה את ארגוני איכות הסביבה עשרות שנים, ושותף למאבקים רבים שלהם,  אני לא זוכר החלטה תמוהה, חמורה ובלתי הגיונית כמו זו שהם קיבלו, ואני מקווה שיחזרו בהם”, אמר גפני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות