בצה”ל ניתנה הנחיה: המשט הפרו פלסטיני לא יגיע לעזה

משט הטרור העושה את דרכו לעזה יתקל בהתנגדותו של חיל הים • השר נפתלי בנט: "עשר שנים לאחר ההתנתקות, מגוש קטיף יורים טילים על ילדינו, מעזה חופרים מנהרות אל יישובינו, ומתורכיה מוציאים משטי טרור אל חופינו"
אליעזר היון
ה' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 22:35

.המשט הפרו-פלסטיני לא יגיע לעזה: בחדשות 2 פורסם הערב (ראשון) כי בצה”ל ניתנה הנחיה לעצור את המשט עוד קודם כניסתו לעזה

 המשט כולל שתי סירות קטנות, שאינן מסוגלות לשאת ציוד רב. הערב היו הספינות בין איטליה ויוון, ופעילים נוספים צפויים להצטרף אליהם בהמשך.

בחיל הים נערכים להתמודד עם מצבים מן הסוג הזה באמצעים שפותחו מאז משט המרמרה לפני 5 שנים. במקביל נמשכים מאמצים דיפלומטיים-מדיניים למנוע את הגעת המשט לאזור.

דרור פיילר, פעיל שמאל קיצוני, צוטט היום באתר וואלה: “אני על המשט כבר עכשיו. יצאנו לפני חודש ועשרה ימים משבדיה ועכשיו אנחנו באזור יוון”, סיפר.

“אנחנו מקווים להגיע בסוף החודש לעזה, לקראת ה-29 ביוני. זה המשט הרביעי שלי לעזה. אני מאוד מקווה שזו תהיה הפעם הראשונה שנצליח”.

לדבריו, “בפעם הראשונה, יש כאן אנשים מ-20 מדינות שונות מאירופה, וגם מדרום אפריקה ומאוסטרליה. אנחנו נהיה לפחות שלוש ספינות, ועליהן כ-60 אנשים”.

בעקבות זועבי

 מוקדם יותר, הודיע היום חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת כי בכוונתו להשתתף במשט ימי לרצועת עזה, אותו מארגנים פעילים שוודים פרו-פלסטינים.

  ח”כ גטאס המריא אתמול ליוון, מאחר והמשט צפוי לצאת לדרך עוד השבוע מיוון –  לכיוון רצועת עזה.

 לקראת המשט שיגר חבר הכנסת גטאס מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בו הודיע כי בכוונתו להיות על אחת מספינות המשט. “אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה, ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו”, כתב.

 ח״כ שרון גל, ראש צוות התגובות של ישראל ביתנו, הגיב בחריפות לדיווח: ״ח״כ באסל גטאס הוא קיצוני, שונא ישראל וככזה הוא מתכוון על פי הודעתו, לעלות על משט הטרור הבא, בדומה לחברתו לסיעה חנין זועבי.

 “הגיע הזמן שנלמד שמדיניות ההכלה שישראל סיגלה מתפרשת על ידי אויבי ישראל כחולשה, בין אם הם בעלי תעודת זהות וחיים בארץ ובין אם הם חלק מארגוני הטרור החיים בשטחי הרשות”.

 ח”כ גל קרא לממשלה לאשר את ‘סעיף ההסתה’ שהניח על השולחן הכנסת. “להעביר את החוק שנועד לטפל בדיוק בתופעה הזאת. חובתנו לוודא שאם ח״כ גטאס יממש את האיום שלו ויעלה על משט הטרור – חברתו חנין זועבי והוא לא יוכלו להיבחר שוב לכנסת ישראל.

 “הגיע הזמן שנתעורר ונטפל בתופעות אלה ביד ברזל”, הוסיף גל. “מי שעוד לא הבין שהרשימה הערבית היא גיס חמישי – אולי יפנים זאת עכשיו נוכח עוד פעולה חתרנית נגד המדינה״.

 גם שר החינוך ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס למשט המתוכנן ואמר: “עשר שנים לאחר ההתנתקות, מגוש קטיף יורים טילים על ילדינו, מעזה חופרים מנהרות אל יישובינו, ומתורכיה מוציאים משטי טרור אל חופינו.

“הבטיחו לנו ‘יש פתרון לכל מתיישב’, וקיבלנו ‘יש פתרון לכל טרוריסט’. פינינו יהודים וקיבלנו משטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות