בגלל הצתת הכנסייה: המשטרה עכבה נערים שטיילו בצפון • “זו רדיפה בגלל פאות”

המשטרה עיכבה לחקירה 17 נערים, בעת שהתפללו בקבר חבקוק • השוטרים פתחו במקום שולחנות והחלו לחקור את הנערים, אשר הכחישו קשר לאירוע ההצתה • חוננו: "שערורייה של ממש. אחד האירועים היותר קשים בהתנהלות המשטרה" • עו"ד בן גביר: "התנכלות ורדיפה על רקע העובדה שלצעירים כיפות ופאות" • הנערים שוחררו בצהרים ללא תנאים
שי וייספיש
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 12:40

מעצר שווא: כוחות משטרה עיכבו הבוקר (חמישי) קבוצה של 17 מטיילים באזור הצפון, זאת מספר שעות לאחר הצתת הכנסייה הקתולית בצפון הכנרת.

רק לקראת השעה 14:00 בצהרים שוחררו כולם, ללא תנאי או חתימה כלשהיא.

המעוכבים היו נערים ומדריך עם בנו הקטן, אשר מטיילים באזור הצפון.

בשעה שהתפללו תפילת שחרית בקבר חבקוק הנביא, הגיעו למקום מספר ניידות משטרה, והשוטרים הודיעו להם כי הם מעוכבים.

בהמשך הגיעו למקום כוחות גדולים מימ”ר ש”י, שוטרי יס”מ ואנשי שב”כ, אשר עיכבו את קבוצת המטיילים במשך שעות ארוכות בשטח.

הנערים פנו לארגון חוננו.  נציג ארגון חוננו הוזעק למקום וגילה כי השוטרים פתחו במקום שולחנות והחלו לחקור את הנערים, אשר הכחישו כל קשר לאירוע הצתת הכנסייה.

עו”ד עדי קידר שיגר מכתב בהול למפקד היחידה לפשיעה לאומנית בימ”ר ש”י, בו מחה על העיכוב והתנהלות המשטרה.

“אי אפשר להשתחרר מהרושם שמעצרם של מרשיי נעשה אך ורק לאור חזותם. ברור לחלוטין כי המעצר נעשה אך ורק כדי להראות כאילו נעשים מאמצים לפענוח הפרשה, כאשר ברור לחלוטין שכיוון זה כלל אינו רלבנטי.

“המחזה הלא יאומן לפיו נחקרים קטינים בשטח בליווי פגיעה אנושה בזכויותיהם המשפטיות הינו דבר פסול שיש בכל מצב להימנע ממנו.

“אבקשכם לפעול לשחרורם של כלל הצעירים לאלתר שאם לא כן תיאלצו לשאת באחריות עקב ההתנהלות הבלתי חוקית המתנהלת בשעות אלה בצפון”.

עו”ד איתמר בן גביר, המייצג מספר נערים שעוכבו יחד עם בני כיתתם בקבר חבקוק, אומר כי מדובר בהתנכלות משטרתית ורדיפה על רקע העובדה שלצעירים כיפות ופאות. “אין קצה של חשד סביר נגדם והגיע הזמן שמשטרת ישראל תפסיק לחפש מתחת לפנס”.

לאחר שיחרור הנערים, אמר עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, שטיפל בעצורים: “האירוע שהתרחש היום הוא שערורייה של ממש. מדובר בעצם באחד האירועים היותר קשים בהתנהלות של משטרת ישראל.

“בני נוער שנמצאים במהלך טיול נעצרים אך ורק בשל חזותם, המראה שלהם והמוצא שלהם, וזו העילה היחידה. אין שום בדל ראיה שקשר אותם לאירוע, והעובדה שהם טיילו בצפון והיה אירוע בצפון, היא בלבד הביאה את המשטרה לבצע את המעצר הלא חוקי הזה.

“אני כולי תקווה שבני הנוער ומשפחותיהם ימצו את כל זכויותיהם המשפטיות אל מול משטרת ישראל למען יראו ויראו שלא ישנו מקרים כאלה בעתיד”.

השריפה בכנסייה הקתולית, הממוקמת סמוך לכפר נחום שבצפון הכינרת, פרצה לפנות בוקר. בנוסף, על קיר הכניסה נמצא הכיתוב “והאלילים כרות יכורתון”.

חמישה צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פעלו מהשעה 3:50 והצליחו להשתלט על האש. חוקרי דליקות וחוקרי תחנת טבריה הגיעו למקום ופתחו בבדיקת האירוע.

כתוצאה מהשריפה נפגעו שני בני אדם באורח קל משאיפת עשן. נזק כבד נגרם לחדר האירוח ולמחסן של הכנסייה. כמו כן, חדר התיפלה ניזוק קלות מעשן.

עם זאת, כוחות הכיבוי הצליחו לעצור את התפשטות האש בטרם אחזה במבנה העתיק, שבו פסיפס מהמאה החמישית, והמבנה לא נפגע.

להב תומר, מתחנת כיבוי אש בטבריה, סיפר: “בסביבות 4:00 קיבלנו הודעה על שריפה בכנסייה בטבחה. יצאה שיירה של כמה כלי רכב ומהכביש הראשי ראינו את הלהבות מעל הכנסייה. הצוותים חצצו בין הכנסייה למנזר שבו בערו החדרים. כמה אנשים נפגעו משאיפת עשן, תוך כדי פעולות הכיבוי”.

בתוך כך אמר הבוקר הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו: “האצטלה האידיאולוגית שעוטים על עצמם אלו הנוהגים באלימות, הפכה להיות בשנים האחרונות תמרור שחור לכל העולם כולו. הפעולות שנעשו הבוקר על פי החשד בידי גורמים קיצוניים, נוגד את ערכי היהדות ואת המוסר האנושי”.

גם ‘ועידת רבני אירופה’ גינתה בתקיפות את שריפת הכנסייה הגרמנית בצפון הכינרת. נשיא הוועידה, הרב פנחס גולדשמידט, השוהה בישראל, אמר שההתקפות החוזרות ונשנות נגד מבני דת בארץ חותרים תחת יסודות הערכים שעליהם מיוסדת מדינת ישראל.

הידיעה עודכנה בשעה 14:19

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות