תיעוד עורר סערה: חיילי נצח יהודה היכו פלסטיני שניסה לחטוף נשק

בסרטון שהועלה לכלי התקשורת הפלסטינים והפך לויראלי בכל הרשתות החברתיות, נראים חיילים מהגדוד החרדי נצח יהודה מכים מפגין פלסטיני באגרופים, ומקללים אותו • דובר צה"ל: "המעורבים יובאו מחר בפני מפקד החטיבה להמשך בירור ובמידת הצורך יינקטו צעדים משמעתיים" • חיילים מהחטיבה: "הפלסטיני ניסה לחטוף את הנשק לחיילים וקילל אותם"
חיים טוויל
כ"ז סיון התשע"ה / 13.06.2015 21:42

האם לתמונות הקשות הללו יש הסבר משביע רצון?

בתקרית שאירעה אתמול (שישי) במחנה הפליטים ג’ילזון שליד רמאללה, תועדה הכאתו של אחד המפגינים בידי חיילים מהגדוד החרדי ‘נצח יהודה’.

בסרטון, שהפך לוויראלי ברשת, וגם הועלה לכלי התקשורת הפלסטינים, נראה אחד החיילים כשהוא מכה פלסטיני  באגרופים ומקלל אותו. שניות לאחר מכן מצטרפים אליו חיילים נוספים, כאשר הפלסטיני מוכה בקת הרובה, ומדמם בראשו.

מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אשר בן לולו, צפוי לזמן את החיילים המעורבים חטיבת כפיר,שמשרתים בגדוד החרדי “נצח יהודה”,  לדין משמעתי בנוסף לתחקיר המבצעי בנושא.

בצה”ל יבקשו להבין מה ארע, כמו גם מדוע המפקדים בשטח לא מנעו את האלימות מצד הלוחמים כלפי הפלסטיני, על אף שלא היווה כלפיהם, לכאורה, איום של ממש.

כמו כן, ינסו להבין מדוע לא מסרו החיילים דיווח מדויק על התקרית למפקד החטיבה ולמפקד החטיבה המרחבית – כפי שהיא עולה מהסרטון.

לא מדובר בפסלטיני תמים

אלא שעדי ראייה שנכחו במקום אמרו כי לא מדובר ב”פלסטיני תמים” כפי שנראה מן הסרטון.

“הפלסטיני ניסה לחטוף את הנשק לחיילים, הוא קילל אותם. צריך להבין שנוצרות שם סיטואציות לא פשוטות. כל שבוע עשרות פלסטינים זורקים עלינו אבנים, כל פעם יש פצועים בקרב החיילים”, אמר אחד החיילים לחדשות 2.

ואכן, באירוע, שהחל ביידוי אבנים של עשרות פלסטינים לעבר כוחות הביטחון, נפגע מפקד המחלקה בפניו, והועבר לטיפול רפואי ב’הדסה עין כרם’.

“מדובר בהפרת סדר קבועה, נקודה שממש צמודה לבית אל. הפלסטיני הזה מעורר פרובוקציות ולא בפעם הראשונה, הוא זה שהתגרה בחיילים”. חייל נוסף אומר כי לסרטון קדמו רבע שעה של עימותים עם המפגין, תוך כדי שמפגינים אחרים מיידים לעברם סלעים.

בדובר צה”ל הופתעו מהסרטון, ומהרו כבר במהלך השבת להודיע כי החיילים המעורבים יתוחקרו.

“המעורבים יובאו מחר בפני מפקד החטיבה להמשך בירור ותחקור האירוע ובמידת הצורך אף יינקטו נגדם צעדים משמעתיים. מבירור ראשוני נראה כי ההתנהגות אינה עולה בקנה אחד מהמצופה מחיילי צה”ל”, נמסר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמשיכו להיות פריטים!
    13/06/2015 23:51
    אהרון
  1. חברים בנצח יהודה אתם יודעים למה אין תגובות ולמה זה לא מעניין אף אחד כי מי שנכנס לתוך הביוב שלא יתלונן ש-מ-ס-ר-י-ח

  2. לא נראה לכם מוזר שהוא ניסה לחטוף נשק והנושא ייחקר כאילו החיילים אשמים??
    13/06/2015 23:55
    זריית חול
  3. מעניין שהעדות שבחרו להציג כאן היא של עוד חייל ולא של עד ראיה. כי עדי ראייה אומרים שהוא יצא על החיילים שהסתתרו מהאבנים בבית שלו וגרמו לנזק רב בבית שלו. אני לא הייתי מכניס את המשטרה הפלסטינית אליי הביתה אם היו זורקים עליהם אבנים, אתם כן?