מחדל בעיר הבה”דים: ברוב הפתחים לא הותקנו מזוזות • איך זה קרה?

רב רם ראב"ד, לשעבר רב חיל האוויר: "למה הולכים להיכנס לבסיס שאין בו מזוזות? ההתדרדרות התחילה עם כניסתו של הרבצ"ר פרץ והיא לא מפסיקה" • צה"ל: "המזוזות שיועדו להתקנה נבדקו מדגמית ונמצאו לא כשרות. ממתינים לחדשות"
חיים טוויל
כ"ג סיון התשע"ה / 10.06.2015 20:31

העיתונאי מנדי ריזל, הכתב לענייני צבא וביטחון של רדיו ‘קול ברמה’, חשף הערב במהדורה המרכזית של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ עם ישורון תורג’מן, כי חודש לאחר שנחנך הבסיס הראשון בעיר הבה”דים – במרבית הפתחים במחנה הצבאי לא נקבעו מזוזות.

סיפור זה מצטרף למחדל נוסף בתחום הדת בעיר הבה”דים – שנחשף בתחילת השבוע ב’קול ברמה’ – ולפיו בבסיס מתבצעות עבודות שתילה בעיצומה של שנת השמיטה, וזאת בניגוד לפקודות.

הרב רם ראב”ד, לשעבר רב חיל האוויר, מתח ביקורת על התנהלות הרבנות הצבאית בעת הזאת, שלדעתו הביאה למצב הנוכחי. “למה הולכים להיכנס לבסיס שאין בו מזוזות? יהודי לא מתגורר במקום שאין בו מזוזה, כמו שלא נכנסים כשאין בו מרפאה, לא נכנסים לבסיס שאין בו בית כנסת, ולא נכנסים לבסיס שאין בו מזוזה”.

הרב רם ראב”ד האשים את הרבצ”ר הרב פרץ בהתדרדרות כוחה של הרבנות הצבאית: “הרב פרץ אין לו שום מגמה לעשות משהו. יש לו מגמה אחת, לעשות הכל כדי להישאר בתפקידו.

“אנחנו עברנו על כמה דברים שקורים בתקופתו של הרב פרץ, וידענו להתמודד עם זה. ההתדרדרות התחילה עם כניסתו והיא לא מפסיקה – הגענו לחזיר, הגענו לשמיטה, הגענו למזוזות. מה עוד יכול לקרות?!”

מדובר צה”ל נמסר ל’קול ברמה’: “המזוזות אשר יועדו להתקנה בקריית ההדרכה נבדקו מדגמית ונמצאו לא כשרות. בשל כך אושר זמנית על ידי הרבנות הצבאית שלא להתקין אותן ולהמתין להגעתן של מזוזות כשרות, אשר חלקן כבר נרכשו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות