המועמד שהפסיד לחרדים10: “חושד שחסידי גור בערד תמכו במועמד יש עתיד”

ולדיסלאב סנדלרסקי, מועמד הליכוד שהפסיד בבחירות לראשות העיר ערד, אומר: "לא רוצה לתת ספקולציות עד שאבדוק היטב, אבל בקלפיות של חלמיש - מקום משכנם של חסידי גור - היה ניצחון לבן חמו בארבע קלפיות מתוך חמש" • "הותקפתי על ידו כל הקמפיין על כך שאינני שונא חרדים"
אליעזר היון
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 00:07

האם חסידי גור בערד תמכו במועמד ‘יש עתיד’ לראשות העיר, עו”ד ניסן בן חמו?

בצד המפסיד, מועמד הליכוד  ולדיסלאב סנדלרסקי, מתחזקת התחושה, כי ב’דקה התשעים’ החליטו בחצר גור ‘לסגור דיל’ עם מועמד ‘יש עתיד’ ולהצביע עבורו.

סנדלרסקי אומר בשיחה עם חרדים 10: “לא הייתי רוצה לתת ספקולציות עד שאבדוק היטב את הקלפיות, אבל יש עובדה: בקלפיות של חלמיש [מקום משכנם של חסידי גור – א.ה.] היה ניצחון לבן חמו בארבע קלפיות, מתוך חמש”.

• איך אתה מסביר את זה?

“תשמע, אני הותקפתי על ידו כל הקמפיין על כך שאינני שונא חרדים. הוא די ‘שחט’ אותי על זה. אני יודע שבחצר (גור) מחליטים בדקה התשעים, וזה בסדר. זה לא רע, זו פשוט מדיניות. אני לא רוצה לתת ספקולציות לפני שהדברים ברורים”.

• האם היה לך הסכם עם אנשי החסידות?

“לא היה הסכם כתוב. היו שתי ברירות – או אני או ניסן. מבחינתי, הייתי בטוח שהם יתמכו בי”.

• האם החרדים ‘יסבלו’ כעת מראש העיר החדש לדעתך?

“אני חושב ההיפך. אין לו את הכלים לעשות את מה שצריך, כדי שהעיר הזו תישאר עם רוב חילוני מסורתי.

“עם כל הדיבורים כנגד החרדים ונגד ההתחרדות, בסופו של דבר אין לו את הכלים. אי אפשר להתמודד עם זה כשאתה לא משתף את הצד השני וכאשר אתה לא מקיים דיאלוג.

“אני חושב שבתחילה הוא ינסה לעשות אכיפה, אבל זה רק יצור קרע. זה יתן יחסי ציבור רעים למקום, וזה לא יביא תעסוקה, ובמקום כזה שאין תעסוקה לציבור החילוני והמסורתי – ממילא הציבור עוזב ואת החלל שנותר ממלאים אנשי החצר.

“כמו שאמרתי שוב ושוב, אני חושב שבערד צריכים להיות בדו קיום”.

ולד

80 אחוזי תמיכה

בתום מערכת בחירות אינטנסיבית שנמשכה כחודשיים, מאז נבחרה לכנסת ברשימת כולנו ראשת העיר הקודמת, טלי פלוסקוב, התברר כי ניסן בן חמו – מועמדה של מפלגת יש עתיד – ניצח בפער גדול את יריבו,  ולדיסלאב סנדרלסקי, מועמד הליכוד.

בן חמו הודה למצביעיו הרבים על האמון שהעניקו לו. “החום והאהבה שקיבלתי במהלך הקמפיין מכל קבוצות האוכלוסייה היו יוצאי דופן. אהיה ראש העיר של כל תושבי ערד. חילונים ודתיים, עולים חדשים וצברים, ימנים ושמאלנים, דלתי תהיה פתוחה בפני כולם ואף קבוצה לא תיפסל על הסף”.

“תושבי ערד הבינו כי הבחירות האלה הן קריטיות לעתידה של העיר. מעורבותם הרבה במערכת הבחירות הוכיחה כי הם לקחו את גורלם בידיהם והחליטו כי רק הם יקבעו לאן פניה של ערד מועדות. אני שמח שהם בחרו בשינוי ובהתחדשות. אתגרים רבים וגדולים עומדים לפנינו, בראשם נושא התעסוקה ומצבם הכלכלי של העיר ותושביה, אך אני בטוח כי יחד נצליח להתמודד עם כולם ולהצעיד את ערד קדימה”.

חסידי גור מציפים את הקלפיות

באתר מעריב דווח מיד לאחר פרסום התוצאות כי מועמד מפלגת יש עתיד שלח, לכאורה, הודעת אס.אמ.אס לתושבים, בשפה הרוסית, בה נכתב: “המוני חסידי גור בקלפיות, הם ינצחו אם לא תצביעו בעד ניסן בן חמו”.

המסרון שנשלח מזכיר את ההתבטאות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום הבחירות, כשאמר: “המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי”. המסרון נשלח על רקע הקמפיין של המתמודדים בו הועלתה סוגיית העלייה במספר התושבים החרדים בעיר הדרומית.

הקהילה החרדית בעיר מונה כיום קרוב ל-20 אחוז מכלל מהתושבים.

בתחילת השבוע חשף העיתונאי עקיבא נוביק ב’ידיעות אחרונות’, כי מועמד ‘יש עתיד’ פרסם מנשרים המכילים תמונות של ‘חרדים שחורים’ המחטטים בפחי זבל ולומדים תורה, זאת כדי להפחיד את אוכלוסיית העיר מפני החרדים.

את תגובת ראשי חסידות גור בערד לא ניתן היה להשיג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חברי מועצה מחסידות גור חתמו לולדיסלב על טופס ההתמודדות שהוגש למשרד הפנים
    24/06/2015 05:14
    ערד
  1. מי שחיזר כל הדרך אחרי חסידי גור, היה ולד שאף קיבל את חתימת שלושת חברי המועצה הדרושים על טופס ההתמודדות שלו לראשות העיר. על אף ההצגה כאילו אין לו הסכם איתם וכאילו החתים מעל 700 תושבי העיר על התמודדותו, בסופו של דבר לא הוגשו חתימות 700 התושבים אלא הסתפקו בחתימת שלושת חברי המועצה מחסידות גור וידוע שגור לא חותמים על דבר ללא שמובטח להם משהו וכמי שראה איך התנהגו חסידי גור בתקופת כהונת פלוסקוב, המחיר שערד הייתה משלמת על חתימת שלושת חברי המועצה מגור, היה יקר מאוד ופוגע ברוב תושבי ערד על כלל המגזרים, דתיים מזרם הכיפות הסרוגות שנפגעו רבות כאשר בית הכנסת האשכנזי המרכזי נכבש באלימות על ידי חסידי גור, חסידי חב”ד שסבלו אף הם מאלימות חסידי גור, תושבים מסורתיים וחילוניים. חבל שולדיסלב לא מדייק ומספר את האמת, לפיה למעט קלפי אחת בשכונת חלמיש, כל יתר הקלפיות בשכונת חלמיש ובשכונת אבישור בהן יש רוב של חסידי גור הביאו רוב קולות דווקא לולדיסלב. ניסן המועמד השני קיבל את רוב הקולות בשאר השכונות בעיר, שבהן חסידי גור הן מיעוט. ולדיסלב פשוט היה טירון פוליטי שמישהו החליט להמר עליו ולזרוק אותו למועמדות, בלי שהוא מוכן ובלי שבאמת אכפת לולדיסלב מגורל ערד, גם ככה הוא כבר מעל שנה לא חי בערד אלא באשדוד ורק חזר בתקופת הבחירות לגור אצל ההורים.