ההחלטה על הסכם הפיוס נדחתה: הגבאי מבעלזא הגיע להזמין לחתונה

מאמצי הפיוס נמשכים: המשב"ק הרב שמעון וואלף קליין, הגבאי של האדמו"ר מבעלזא הגיע לפגישה מיוחדת בביתו של האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא בבני ברק • גורמים בחצר מכנובקא-בעלזא: האדמו"ר מבעלזא ביקש לדחות את ההחלטה על הסכם הפיוס לאחר החתונה - והזמין את הרבי להגיע לשמחה עם כל המשפחה
אבי כץ
י"ד סיון התשע"ה / 01.06.2015 16:02

מאמצי השלום בין חצרות בעלזא שמרכזה בירושלים ומכנובקא-בעלזא שמרכזה בבני ברק: לאחר סדרת הפגישות שהתנהלו אתמול בשכונת סטמפורד-היל בלונדון בין שליחו האישי של האדמו”ר מבעלזא עם  הנגיד החסידי הרב אליהו (אליש) אנגלנדר – פטרון חסידות מכנובקא-בעלזא, התקיימה היום בצהרים  (שני) פגישה נוספת, במסגרת מגעי הפיוס.

היה זה כאשר הרב שמעון וואלף קליין, גבאו של האדמו”ר מבעלזא ומי שנחשב ליד ימינו, הגיע יחד עם אהרן לוי – הנמנה על המתווכים בהסכם הפיוס ההולך ונרקם בין החצרות – אל ביתו של האדמו”ר ממכנובקא-בעלזא.

במהלך הפגישה – כך לדברי גורמים בבעלזא-מכנובקא – הודיע הגבאי לאדמו”ר מבעלזא-מכנובקא כי האדמו”ר מבעלזא מבקש לדחות את ההחלטה על השם בעלזא-מכנובקא, שכן אין זה הזמן לפני החתונה להחליט ביום אחד – וההחלטה תידחה לאחרי ימי השמחה.

יחד עם זאת, אמרו השליחים, הרבי רוצה שדחיית ההחלטה לא תשפיע על האווירה הטובה שנוצרה בינתיים לקראת השמחה.

חברי המשלחת ביקשו בשם האדמו”ר מבעלזא כי האדמו”ר ממכנובקא-בעלזא יגיע לחתונה עם כל בני המשפחה, ויכבדו אותו כראוי.

האדמו”ר ממכנובקא-בעלזא השיב, לדברי אותם גורמים, כי הוא לא מגיע  בשביל כיבודים. “אני בא לשמוח כמו כולם, וברגע שמאפשרים לי זאת, אני רוצה להשתתף בשמחה המשפחתית כמו כל אחד במשפחה שלו”.

מדובר בצעד נוסף במסגרת מרתון הפגישות שמקיימים הצדדים לקראת חתימה על הסכם.

בחצר חסידות מכנובקא-בעלזא אומרים, כי בכל מקרה, גם אם לא ייחתם הסכם לפני חתונת נכד האדמו”ר מבעלזא, שתתקיים מחר בקרית בעלזא בירושלים, האדמו”ר יגיע להשתתף בשמחה, לאחר שהוזמן באופן אישי על-ידי הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח, בנו של האדמו”ר מבעזלא ועתה על ידי שליחי האדמו”ר.

אתמול  נועד הגאון רבי פנחס פרידמן, החברותא של האדמו”ר מבעלזא, המשמש גם כראש רשת הכוללים של החסידות, עם דמות המפתח במחלוקת – הנגיד החסידי הרב אליש אנגלנדר בלונדון. הגר”פ פרידמן, העומד בראש המתווכחים מצד בעלזא נשלח במיוחד ללונדון על-ידי האדמו”ר מבעלזא, כדי להביא לסיום המחלוקת בין החצרות.

לדברי גורמים בחצר מכנובקא-בעלזא, לאחר ההסכמות שהושגו אתמול, ממתינים הצדדים לאישור של האדמו”ר מבעלזא למתווה שהושג. זאת לאחר שלדבריהם הגר”פ פרידמן שב מלונדון עם תשובה חיובית מהנגיד אליש אנגלנדר, ולפיה הוא מעניק את הסכמתו ל”שינוי השם לבעלזא-מכנובקא בכל העולם, במקום בעלזא לבד”. הנגיד גם הדגיש, לדבריהם, כי “הוא בכלל לא מפריע להסכם השלום”.

לדברי אותם גורמים, “בין המתווכים הוסכם אתמול כי מובן שאי אפשר לכפות על המוסדות בחו”ל, שנקראים עד עתה בשם בעלזא לבד, להתחיל לכנות עצמם ‘מכנובקא-בעלזא’, וכי המקסימום שיכולים לדרוש מהם לטובת השלום זה הכינוי: בעלזא-מכנובקא”. לדבריהם, “הוחלט שהנושא של הכינוי מכנובקא-בעלזא דווקא ירד מהפרק”.

יצוין, כי בהסכם הכולל דנו הצדדים גם בכך שהנגיד אליש אנגלנדר יסכים למכור לחסידות בעלזא את  חלקו בבניין ישיבת חסידי בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים. הבניין, שנכרש עוד בחיי האדמו”ר מבעלזא זצ”ל, עבר בירושה לשתי החצרות – והנגיד אנגלנדר רכש בשעתו את חלקו של האדמו”ר ממכנובקא-בעלזא בבניין. 

אגב, אמש, הגיעו שני האדמו”רים – זה אחר זה – לתפילה בכותל המערבי. תחילה הגיע האדמו”ר מממכנובקא-בעלזא, וכעבור שעה קלה הגיע האדמו”ר מבעלזא, לתפילה לקראת חתונת נכדו.

וכך, פגישה בלתי מתוכננת בין שני האדמו”רים ברחבת הכותל, נמנעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות