סקר ‘הארץ’: השמאל מאוד אוהד את ריבלין, שביעות רצון מנתניהו

רובי ריבלין הולך ומבסס עצמו כנשיא של השמאל: מסקר עיתון 'הארץ' עולה כי 91% ממצביעי יש עתיד ו-81% ממצביעי מרצ מרוצים מנשיא המדינה • עם זאת גם בבית היהודי שיעור התמיכה בו גבוה • מי שמפתיע הוא נתניהו: 46% שבעי רצון ממנו
יוני גרין
י"ג סיון התשע"ה / 30.05.2015 22:31

כמידי אביב, סקר שביצע מכון ‘דיאלוג’ עבור עיתון ‘הארץ’ בפיקוחו של פרופ’ קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, בדק את מעמדם של אישי המפתח הבכירים במערכות השלטון בארץ, בדרג הממלכתי, הפוליטי, הכלכלי, המשפטי והביטחוני.

מהסקר עולה כי נשיא המדינה העשירי, ראובן רובי ריבלין, זוכה ל-72% אחוזי תמיכה בקרב הציבור הישראלי. ”מדהים כמה מהר האיש שהגיע ממעמקי האידיאולוגיה הימנית בליכוד, שמעדיף מדינה אחת לשני עמים על שתי מדינות ושהתנגד להתנתקות מעזה ותומך בהתנחלויות בכל חלקי הגדה, הפך לנשיא השמאל”, כתב הפרשן יוסי ורטר.

פילוח ההצבעה לריבלין לפי מפלגות, מדבר בעד עצמו: מקרב מצביעי ‘יש עתיד’ – 91% שבעי רצון ממנו, 0% לא שבעי רצון, והיתר טרם גיבשו דעה. במחנה הציוני, שיעור התמיכה וההתנגדות זהה לגמרי.

במרצ, ריבלין נהנה מתמיכתם של 81% מהמצביעים , 0% אינם מרוצים ממנו, והיתר לא החליטו. מנגד, גם בבית היהודי שיעור התמיכה בו גבוה מאוד – 81% אתו, 19% נגדו. 0% – לא יודעים.

דווקא בליכוד, ביתו הפוליטי של ריבלין, התמיכה בו היא בשיעור של 70% בלבד מול 10% שאינם שבעי רצון, ו–20% שמתלבטים לגביו.

את התמיכה הנמוכה הוא מקבל אצל מצביעי הרשימה הערבית המשותפת, יהדות התורה, ובוחרי ישראל ביתנו – שם שיעור התמיכה בו נע בין 35% ל–44%.

אחריו, בצמוד מבחינת הפער בין שביעות הרצון לאי שביעות הרצון, ממוקמים יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין (65% שבעי רוצון, 16% אינם שבעי רצון), שהחליף בתפקיד את ריבלין, והרמטכ”ל החדש יחסית, רא”ל גדי איזנקוט (57% מול 9%).

לאור הנתונים של הסקר , איש לא יתפלא אם בעוד כמה שנים נשמע שאדלשטיין מתחיל לסלול את דרכו לבית הנשיא.

בדרג הפוליטי, אחוזי שביעות הרצון מראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפתיעים לטובה. תיקו  46% בין הפלוס והמינוס, כאשר שיעור שביעות הרצון ממנו מתקרב ל-50 אחוזים.

לפני כחצי שנה, ערב פרוץ מערכת הבחירות, מצבו של נתניהו בדעת הקהל היה בכי רע (רק 38% היו שבעי רצון מתפקודו, מול 52% שלא היו מרוצים).

כעת, לאחר חודשיים מתישים של מו”מ קואליציוני בהם הוא נסחט על ידי שותפים פוליטיים, מחוץ ומבית, הציבור מעניק לו תמיכה בשיעור של 46% מול אחוז זהה של אי שביעות רצון.

“אגב, התיקו הזה הינו השתקפות של הכמעט־תיקו בכנסת בין קואליציה של 61 ח”כים, לאופוזיציה בת 59 ח”כים. בכל מקרה, נתניהו יכול להיות מרוצה. העם אתו, מחנה הימין מאחוריו”, קובע ורטר.

ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, מצליח לשמור על מאזן חיובי בין התומכים למתנגדים (41% מול 37%), על אף ששיעורם על אף ששיעורם של האחרונים עלה בהשוואה לשנה שעברה, בעוד ששיעור התומכים נותר כשהיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות