חודר בונקרים • ארה”ב תספק פצצות וטילים במיליארדים

במסגרת העסקה יישלחו לישראל פצצות חודרות טנקים ומנהרות, 3,000 טילי "הלפייר", 50 פצצות חודרות בטון, ו-8,000 פצצות מותאמות • משרד החוץ האמריקני: "ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל"
אליעזר היון
ג' סיון התשע"ה / 20.05.2015 23:15

למרות המתיחות, עסקת נשק גדולה בין ישראל ארצות הברית: הקונגרס בוושינגטון קיבל הערב (רביעי) לאישור בקשה למשלוח נשק גדול של פצצות וטילים בהיקף של 1.89 מיליארד דולר.

במסגרת העסקה יישלחו לישראל פצצות חודרות טנקים ומנהרות, 3,000 טילי “הלפייר”, 50 פצצות חודרות בטון, מערכות נשק המאפשרות פגיעות מדוייקות יותר מהאוויר ו-8,000 פצצות מותאמות.

משרד החוץ האמריקני פרסם הודעה לפיה “ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל ותסייע לישראל לפתח ולשמר יכולת הגנה עצמית חזקה. מכירה זו עולה בקנה אחד עם מטרות אלה”.

“המכירה המדוברת של ציוד זה תספק לישראל את היכולת להגנה העצמית שלה. התחמושת תאפשר לישראל לשמור על יכולת מבצעית של המערכות הקיימות שלה ותשפר את יכולת שיתוף הפעולה של ישראל עם ארצות הברית”. במחלקת המדינה סייגו עם זאת ואמרו כי “עסקת הנשק לא תשנה את המאזן הצבאי באזור”.

עיסקת הנשק הינה חלק מתכנית רב שנתית, שאושרה כעת בקונגרס לאחר שעברה את אישור הפנטגון. יצויין כי חלק ממאגר הנשק עוכב בעבר על רקע מחלוקת בין ישראל לארה”ב סביב מצבע צוק איתן.

מוקדם יותר השנה, חתם משרד הביטחון על הסכם רכישת מטוסי קרב מתקדמים לחיל האוויר – מארה”ב. במסגרת העסקה שאושרה בידי ועדת השרים להצטיידות כבר בחודש נובמבר, תרכוש ישראל 17 מטוסי F-35 בנוסף לאלו שיגיעו לישראל כבר בשנה הבאה.

מחירו של כל מטוס מבין ה-17 שישראל מתעתדת לרכוש עומד על 110 מיליון דולר, ועלות העסקה כולה נאמדת בסדר גודל של 2.82 מיליארד דולרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות