יולי אדלשטיין: קואליציית ה-61 של נתניהו לא תחזיק מעמד

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אומר בראיון שהעניק ל'אל מוניטור': "בהתחלה הקואליציה תהיה חזקה, ולא תפסיד בהצבעות, והכול יהיה טוב ויפה. אבל לאורך זמן זה בעייתי, כי ברגע שאנשים מתחילים לתפוס יותר ביטחון ולהתאכזב ממשהו - יתחילו הצרות" • "בלי המחנה הציוני או ליברמן אני מתקשה לראות את הממשלה מתקיימת לאורך זמן"
יוני גרין
ב' סיון התשע"ה / 20.05.2015 09:29

יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, סבור כי סיכויי ההישרדות של הקואליציה הצרה שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו אינם גבוהים. “אני חושב שזה בלתי אפשרי. יצטרכו להחליט מה עושים”, הוא אומר.

לדבריו, ממשלת אחדות טובה לקואליציה וגם לאופוזיציה, שכן אם יתקיימו שוב בחירות בקרוב, הן יגרמו  למשבר אמון חריף בין הכנסת לציבור.

 בראיון שהעניק ל’אל מוניטור’, אמר אדלשטיין: “יש פה פרדוקס ידוע. בתקופה הראשונה, ואני לא יודע להגדיר את התקופה הזו בדיוק – חודש חודשיים, עד סוף מושב הקיץ – הקואליציה תהיה חזקה מאוד, כי אין לאף אחד את הפריבילגיה להגיד ‘אני נגד משהו וזה עקרוני, תסתדרו בלעדיי’. כאן, כל חבר כנסת, גם מהספסל האחורי, ידע שהאחריות שלו היא בדיוק כמו זו של ראש הממשלה.

”אז בהתחלה הקואליציה תהיה חזקה, ולא תפסיד בהצבעות, והכול יהיה טוב ויפה. אבל לאורך זמן זה בעייתי, כי ברגע שאנשים מתחילים לתפוס יותר ביטחון ולהתאכזב ממשהו – יתחילו הצרות.

ליו”ר הכנסת שני פתרונות לקואליציה הצרה: ”יש שתי אפשרויות: הראשונה היא המחנה הציוני. האפשרות הזאת אמנם התרחקה בימים האחרונים ותתרחק עוד, כי תמיד מטפסים על העץ ומתחילים לפתח שפה אופוזיציונית. ראינו את זה אצל בוז’י הרצוג.

“האופציה השנייה היא שליברמן יחזור בו באיזשהו שלב, נגיד אחרי שיעבירו את התקציב, ויצטרף. אבל בלי המחנה הציוני או ליברמן אני מתקשה לראות את הממשלה מתקיימת לאורך זמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות