מקלב לחברי האופוזיציה: הפסקנו לקבל מכם הוראות, מתקנים הנזקים

חבר הוועדה המסדרת, ח"כ אורי מקלב, נתן בראש לחברי האופוזיציה והבהיר מדוע חשוב לתקן את חוק הרחבת הממשלה כבר כעת: "תוצאות הבחירות האחרונות הוכיחו בבירור עד כמה שיטת המשילות שהובלתם כושלת"
יוני גרין
כ"ב אייר התשע"ה / 11.05.2015 17:07

“אין זה סוד שבקדנציה הקודמת התנגדנו נחרצות להצעת חוק המשילות של סיעות יש עתיד וישראל ביתנו על חשבון הכוח הפרלמנטרי והסיעות הקטנות, וכיום אנו תומכים בהחזרת המצב לקדמותו – בדיוק כפי שסברנו אז”. כך אמר היום (שני) ח”כ אורי מקלב, המשמש כחבר הוועדה המסדרת של הכנסת ה-20, לחברי האופוזיציה.

“הרעיון להציע מבנה משילות חדש, בין היתר באמצעות הקטנת הממשלה, הוצע על ידי מפלגות האופוזיציה של היום שהיו אז בקואליציה – והיה מנוגד לכל הגיון ונעשה נגד חוות דעת מקצועיות, בלי בחינה של מכלול הנתונים, אלא אך ורק משיקולים של יחסי ציבור מעוותים ורצון לפגוע במפלגות הקטנות”, אמר  מקלב.

“קראו לזה ‘חוק המשילות’ אולם בפועל הוא מצמצם את יכולות המשילות עד למצב שבו בלתי אפשרי לקיים משילות. כעת אתם מנסים להגן על החוק שחוקקתם, רק משום שברצונכם לקעקע את הממשלה החדשה ולא משום סיבה אחרת.

“אותו חוסר היגיון שליווה אתכם אז מלווה אתכם היום, ורק שיקולי הפופוליזם נשארו כשהיו. תוצאות הבחירות האחרונות הוכיחו בבירור עד כמה שיטת המשילות שהובלתם כושלת.

“לא רק שהפסקנו לקבל מכם הוראות – אנחנו צריכים לתקן בהקדם האפשרי את כל הנזקים שהשארתם”, הוסיף. “הקואליציה החדשה מעוניינת לתקן את ההצעה הקלוקלת שלכם בהקדם כדי לחזק את המשילות שלא הייתה קיימת על פי השיטה שלכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות