הכינו דרכונים: חוק יאפשר הצבעת ישראלים בחו”ל • בנט שר החינוך

הליכוד הודיע לבנט כי יקבל את תיק החינוך, אבל הוא דורש: תוספת מיליארד שקלים לתקציב המשרד • ליברמן חושש מההסכמות שנרקמו בין הליכוד ויהדות התורה: "המו"מ הקואליציוני הכי מוזר שהתנהל אי פעם" • ועל מה מתווכח כחלון?
נחמן גור
י' אייר התשע"ה / 28.04.2015 21:53

8 ימים לפני תום המועד להרכבת ממשלה: הקמפיין שניהל השר גלעד ארדן נגד מסירת תיק החינוך לידי יו”ר הבית היהודי – נכשל.

היום העביר הליכוד מסרים לבית היהודי, לפיהם ראש הממשלה נענה בחיוב לדרישה של נפתלי בנט לקבל את תיק החינוך בממשלה החדשה.

אלא שבכך לא מסתיימת סאגת המו”מ בין הליכוד לבית היהודי: בערוץ 2 דווח כי שר החינוך המיועד דורש תוספת תקציב למשרד, בגובה של מיליארד ש”ח. זאת  כדי להוסיף סייעת שנייה בכל גן עם יותר מ-30 ילדים וכדי להמשיך את פרויקט קייטנות הקיץ שיזם שר החינוך הקודם, הרב ד”ר שי פירון.

גם ההתנגדות של הבית היהודי לשליטה מלאה של ש”ס במשרד הדתות עדיין לא ירדה מהפרק.

ועל מה כן מסכימות השותפות בקואליציה המתגבשת? ובכן, ראשית בשורה למתגוררים בחו”ל: הכינו את הדרכונים. שכן, השותפות הסכימו לקדם חוק שיאפשר הצבעה של אזרחים ישראלים בחו”ל – מהלך אותו מנסה נתניהו לקדם מאז 1997, זאת מתוך הנחה שרוב הישראלים השוהים בחו”ל נוטים להצביע למחנה הלאומי.

גם הרפורמות במערכת המשפט – הוספת ‘פסקת ההתגברות’ ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים –  יוכנסו להסכמים הקואליציוניים עם השותפות, למעט ההסכם עם מפלגת כולנו של משה כחלון, המתנגדת לכל פגיעה בכוחו של בית המשפט העליון.

החתימה על הסכם קואליציוני בין הליכוד לכולנו מתעכבת בשל דרישתו של משה כחלון לצרף את שר הבינוי המיוחד יואב גלנט לקבינט המדיני-ביטחוני. 

ומה קורה בגזרת ישראל ביתנו?

שר החוץ אביגדור ליברמן קיים היום שיחה עם נציגי התקשרות בשפה הרוסית, ואמר: “מדובר במו”מ הקואליציוני הכי מוזר שהתנהל אי פעם, משום ששבוע לפני תום מועד הרכבת הממשלה אין אפילו הסכם קואליציוני חתום אחד”.

לדבריו, כעת עומדות למעשה על הפרק שתי אפשרויות: “או שישראל ביתנו מצטרפת לקואליציה או שהמדינה הולכת לבחירות מוקדמות”.

לפי דיווח באתר nrg, יו”ר ישראל ביתנו הביע חשש מההסכמות שנרקמו בין הליכוד ויהדות התורה, ואמר כי ההסכמות הללו מחזירות את ישראל לשנת 2009 בנושא היחסים בין חילונים לדתיים, בין השאר בסוגיות הגיור, רישום הנישואין וגיוס לצבא.

“ישראל ביתנו בעד שמירה על הסטטוס-קוו, אך לא תיתן יד להחרפת המצב”, אמר.

מוקדם יותר היום הודיעו סיעות הליכוד ויהדות התורה כי סיכמו ביניהן את הטיוטה של ההסכמים הקואליציוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות