הכבאי שפרץ אל בית הכנסת הבוער: הייתי נחוש להוציא את ספרי התורה

בית הכנסת ברחוב המרגלית בקריית גת נשרף כליל, אך ספרי התורה ניצלו • הכבאי שהציל את ספרי התורה: "כל בית הכנסת עלה בלהבות, וכשהגעתי לארון הקודש הוא היה נעול. בדרך נס ראיתי את הצירים מותכים מהחום והדלתות נפתחות"
חיים טוויל
ז' אייר התשע"ה / 26.04.2015 11:04

בית כנסת ‘דוד הלוי’ הממוקם ברחוב המרגלית בקרית גת עלה אמש (מוצאי שבת) בלהבות ונשרף כליל. אבל, בזכות מסירות נפשו של אחד הכבאים שמונת ספרי התורה ניצלו – וחולצו מהמקום. בארוע לא היו נפגעים.

אמש התקבלה קריאה בתחנת כיבוי האש של מחוז דרום על מבנה העולה בלהבות. ארבעה צוותי כיבוי מתחנות קרית גת ואשקלון שהגיעו למקום גילו כי מדובר בבית כנסת פעיל.

״כשהגענו למקום ראינו לפיד אש ענק, אבל מנגד ראינו מולנו את הצלת ספרי התורה״, אמרו כבאי האש.

אחד מהכבאים שהצליח לחלץ בידיו את הספרים סיפר: “כאשר חדרתי לתוך בית הכנסת הבנתי שיש סכנת קריסה של הגג, אך הייתי נחוש להוציא את ספרי התורה. כל בית הכנסת עלה בלהבות, וכשהגעתי לארון הקודש הוא היה נעול.

“בדרך נס ראיתי את הצירים מותכים מהחום והדלתות נפתחות, וכך בעצם יכולתי להוציא את הספרים״. 

הספרים הועברו למקום מוגן.

ממערך מחוז דרום של מערך כיבוי מסר: “מחוז דרום כואב את שריפת בית הכנסת, אך שמח שזכה להציל את ספרי התורה. חוקר שריפות ימשיך בתחקיר האירוע”.

רבה הראשי של העיר, הגאון רבי משה הבלין, אמר: “גבאי בית-הכנסת התעלף שלוש פעמים בגלל הלחץ. בזמן הקרוב נקיים לוויה ענקית לספרי הקודש ותשמישי הקדושה שנשרפו כליל באסון”.

שריפה, בית כנסת בקרית גת שריפה, בית כנסת בקרית גתכב

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות