רק ‘המודיע’ גינה תקיפת הקצין: “ראוי לכל הוקעה וגינוי”

בעוד העיתונים 'יתד נאמן' ו'המבשר' מתעלמים מהתקיפה האלימה של קצין גבעתי בשכונת מאה שערים - 'המודיע' מגנה במאמר חריף: "האירוע בוטה, פסול הלכתית, אין לו מקום וגיבוי מאף סמכות תורנית. מי שנטלו בו חלק ראוי לכל הוקעה וגינוי"
אבי כץ
ז' אייר התשע"ה / 26.04.2015 09:23

היומונים החרדיים אינם מדווחים הבוקר (ראשון) על התקיפה האלימה של קצין גבעתי אורי אלון, שהותקף בידי קיצונים בשכונת מאה שערים, ואף אינה טורחת לגנותה.

רק עיתון ‘המודיע’, ביטאון ‘אגודת ישראל’, נוקט בצעד חריג ומגנה במאמר מערכת מיוחד את התופעה המבישה – המכתימה את כלל הציבור החרדי.

“גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שלא כל הפרטים שנמסרו בתקשורת הם מדוייקים”, נאמר במאמר המערכת, “וגם אם נקבל את ההערכה שהתיאורים המיוחסים לקצין במדים, שהגיע לבקר שני חיילים המתגוררים באזור מאה שערים בירושלים – והותקף בידי קבוצת חרדים שזעקה לעומתו ‘חרד”ק’ וכדו’ – מוגזמים; הרי הארוע, בכל מימד שהיה, הוא בוטה, פסול הלכתית, אין לו מקום, אין לו גיבוי מאף סמכות תורנית ומי שנטלו בו חלק ראויים לכל הוקעה וגינוי.

“המאבק של הציבור החרדי נגד גיוסם בכפיה ובפלילים של לומדי תורה, אין לו קשר ואין לו זיקה להתנהגות מן הסוג המדובר”, מדגיש כותב המאמר. “אין לאיש זכות לתקוף חיילים על היותם חיילים; אין לאיש זכות להלבין פניהם סתם כך ברבים; ומי שעושה כן – אינו מדבר בשם הציבור החרדי; אינו משרת את מטרותיו; לא מייצג את ערכיו ודרך חייו. הוויכוח שלנו עם החילוניות כהשקפת עולם, אינו אמור להעזר בתקיפה אישית של חיילים במדים, יהיו אשר יהיו”.

כותב המאמר מוסיף:  “את השקפת עולמו של הציבור החרדי, את דעתו ועמדותיו בנושאים הציבוריים ואת מערכותיו על נפש האומה ועל תקוות דור העתיד, מבטאים, מובילים ומייצגים רבותינו, גדולי ומאורי הדור, אשר לאורם אנו הולכים. רק הם ולא אחרים.

“לא קלי דעת מכל סוג שהוא, ולא כאלו המאמצים לעצמם דרכים אלימות כדי להיאבק באותם קלי דעת. הנחישות שלנו והדבקות בהוראת רבותינו, אינה זקוקה ל’חיזוקים’ מן הסוג האומלל הזה.

“הדברים הללו חייבים להיות ברורים ובהירים, גם כלפי חוץ, קבל עם וציבור הנחשפים להסתה נגד הציבור החרדי שגורמים אותם חסרי אחריות, וטועה – בדירבונה של התקשורת – לחשוב שהללו מייצגים את הציבור החרדי ודרכו”.

מאמר המערכת מסתיים בקביעה: “והם חייבים להיות בהירים גם כלפי פנים: אין לנו חלק ונחלה בהתנהגות מן הסוג הזה; והמעשים הללו נשפטים על פי תוצאותיהם; הם גורמים לחילול השם נורא; הם גורמים להלבנת פנים וגורמים נזק אדיר והסתה פרועה”.

המודיע תקיפה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל חרד"ק הוא רודף וצריכים לשבור לא את כל העצמות
    01/05/2015 14:30
    שונא קוקניקעס
  1. בזה שהוא מראה לבני דודנו שהחרדים גם רוצים להלחם בהם